Top strony
Wyszukiwarka serwisu
zarządzanie personelem | metody portfelowe | system motywacji | controlling w przedsiębiorstwie | kurs walutowy | magazynowanie | metoda Kanban | test Jarque-Bera | organizacja fraktalna | rachunek zysków i strat | wartość dodana | wykłady z geografii gospodarczej |

Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Obszerna praca na temat analizy portfelowej, a w niej m.in.: modele analizy portfelowej, jej geneza i istota, schemat ogólnej procedury analizy portfelowej, macierz BCG - Boston Consulting Group i jej schemat z omówieniem pozycji rynkowych (gwiazdy, znaki zapytania, dojne krowy, psy), główne koncepcje strategiczne w macierzy BCG oraz jej konstrukcja, macierz diagnostyczno – projektowa, Macierz Mc Kinseya wraz ze schematem oraz wytycznymi dla strategii przedsiębiorstwa, strategie odpowiadające komórkom macierzy Mc Kinseya, macierz ADL wraz ze schematem, trajektoria strategiczna (fazy życia sektora - pozycja konkurencyjna w sektorze), cechy charakterystyczne stadiów rozwoju sektora w macierzy ADL, macierz cyklu życia przemysłu Ch. W. Hofera, macierz Koncernu Shell, model W. K. Halla, portfel technologiczny przedsiębiorstwa, wady i zalety metody portfelowej, tablica porównawcza trzech modeli instrumentalnych (ADL, BCG, McKinsey). Rozdziały 2 i 3 to część praktyczna, a w nich m.in.: historia firmy, zatrudnienie wraz z omówieniem kompetencji poszczególnych działów firmy, misja firmy, wykorzystywanie macierzy BCG do pozycjonowania strategicznych jednostek gospodarczych wraz z charakterystyką rynku na którym działa Pollena, charakterystyka kluczowych grup produktów (udział w rynku, konkurencja, przyczyny zakupu wybranych produktów), analiza portfelowa metodą BCG wraz ze schematami, wykorzystanie uproszczonego modelu Mc Kinseya do pozycjonowania strategicznych jednostek gospodarczych, kombinacja produktowo - rynkowa dla wyrobów firmy, atrakcyjność rynku (koncentracja popytu, bariery wejścia na rynek, elastyczność ceny, możliwość segmentacji, częstotliwość zakupów), konkurencyjność wyrobów (konkurencja, udział w rynku, trendy na rynku, jakość produktów, możliwości rozwojowe, dystrybucja, korzyści skali, innowacyjność, opinie klientów), porównanie wyników uzyskanych w analizach BCG i McKinseya).

W pracy zawarta jest ✅bibliografia (literatura) oraz ✅przypisy.

Podobne opracowania: #analiza portfelowa #macierz ADL #macierz BCG #


Twój kod dostępu:
Twój adres e-mail:*
Akceptuję regulamin strony

Zobacz jak aktywować dostęp do plików... (kliknij)


W ciągu kilku minut aktywujesz swój pełny dostęp do wszystkich plików z opracowaniami (referaty, wykłady, ściągi, prezentacje, biznes plany, analizy...), które dostępne są na stronie, a także do tych, które pojawią się w przyszłości. Swój kod możesz zdobyć w zamian za przesłanie własnych opracowań/referatów z ekonomii, możesz go też zamówić przelewem.

  Wymiana Dostęp 7 dni Dostęp 6 miesięcy
Ilość plików które można pobrać ze strony po wpisaniu kodu 1-30 50 250
Jak zamówić → E-mail (wymiana) Szybki przelew Szybki przelew
Jak długo poczekasz na kod 1-24 godzin W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut. W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut.
Jak długo ważny jest kod 7 dni 7 dni 6 miesięcy
Koszt 0 zł
(Wysyłasz do nas swoje własne opracowania w zamian za kod dostępu).

Wymiana

Ilość plików które można pobrać1-30
Jak zamówić →E-mail (wymiana)
Jak długo poczekasz na kod1-12 godzin
Jak długo ważny jest kod1-12 miesięcy
Koszt0 zł (Wysyłasz do nas swoje własne opracowania w zamian za kod dostępu).

Dostęp na 7 dni

Ilość plików które można pobrać50
Jak zamówić →Szybki przelew
Jak długo poczekasz na kodW przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut.
Jak długo ważny jest kod7 dni
Koszt

Dostęp na 6 miesięcy

Ilość plików które można pobrać250
Jak zamówić →Szybki przelew
Jak długo poczekasz na kodW przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut.
Jak długo ważny jest kod6 miesiecy
Koszt

Kod daje dostęp do dowolnie wybranych przez Ciebie plików z działu Pomoce dla studentów - ze wszystkich dostępnych kategorii, których spis widać w menu po lewej stronie.

Nie musisz ściągać wszystkich plików tego samego dnia. Kod jest ważny od 7 dni do 6 miesięcy. Daje Ci on również dostęp do prac, które w przyszłości pojawią się na stronie.

Więcej informacji o ściąganiu plików znajdziesz w Pomocy


Plik pt. Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa należy do kategorii:
Pomoce dla studentów » Analiza strategiczna i Swot

Przejrzyj też pozostałe prace z tego działu tematycznego. Z pewnością znajdziesz tam więcej interesujących prac.

Osoby, które ściągnęły plik Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa pobrały na dysk również:
Analiza strategiczna salonu fryzjerskiego (Liczba stron: 25)
Analiza ekonomiczna salonu samochodowego (autosalonu) Toyota (Liczba stron: 28)
Analiza strategiczna browaru (Liczba stron: 14)
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego (Liczba stron: 28)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy (Liczba stron: 46)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (Liczba stron: 17)


Krótko, ale na temat - czyli tematy z naszego Kompendium Ekonomii i Biznesu:
Analiza portfelowa - Metody portfelowe stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem są owocem prac koncepcyjnych i praktyki doradczej dużych amerykańskich firm konsultingowych i należą do grupy metod ilościowych. Metody portfelowe...
Analiza BCG - Boston Consulting Group - Wychodzi z założenia, że jednym z głównych celów strategii jest umożliwienie przedsiębiorstwu optymalnej alokacji zasobów, jakimi dysponuje, miedzy jego różne segmenty strategiczne i uzyskanie dzięki...
Mocne i słabe strony przedsiębiorstwa - Są odnoszone do przedsiębiorstwa i jego produktów. Nie mogą one być analizowane w sposób wyizolowany, lecz muszą być rozpatrywane na tle konkurentów. W takim ujęciu...
Analiza SWOT - Analiza SWOT (z ang. Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats) to narzędzie strategiczne stosowane do identyfikacji czynników wewnętrznych i zewnętrznych mających wpływ na działalność przedsiębiorstwa. Jest to...
Analiza portfolio - Analiza ta ustala zbiór wszystkich produktów oferowanych przez firmę i koncentruje się na takich czynnościach jak: badanie udziału w rynku, tępa wzrostu rynku, pozycji produktu...