Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Obszerna praca na temat analizy portfelowej, a w niej m.in.: modele analizy portfelowej, jej geneza i istota, schemat ogólnej procedury analizy portfelowej, macierz BCG - Boston Consulting Group i jej schemat z omówieniem pozycji rynkowych (gwiazdy, znaki zapytania, dojne krowy, psy), główne koncepcje strategiczne w macierzy BCG oraz jej konstrukcja, macierz diagnostyczno – projektowa, Macierz Mc Kinseya wraz ze schematem oraz wytycznymi dla strategii przedsiębiorstwa, strategie odpowiadające komórkom macierzy Mc Kinseya, macierz ADL wraz ze schematem, trajektoria strategiczna (fazy życia sektora - pozycja konkurencyjna w sektorze), cechy charakterystyczne stadiów rozwoju sektora w macierzy ADL, macierz cyklu życia przemysłu Ch. W. Hofera, macierz Koncernu Shell, model W. K. Halla, portfel technologiczny przedsiębiorstwa, wady i zalety metody portfelowej, tablica porównawcza trzech modeli instrumentalnych (ADL, BCG, McKinsey).
Rozdziały 2 i 3 to część praktyczna, a w nich m.in.: historia firmy, zatrudnienie wraz z omówieniem kompetencji poszczególnych działów firmy, misja firmy, wykorzystywanie macierzy BCG do pozycjonowania strategicznych jednostek gospodarczych wraz z charakterystyką rynku na którym działa Pollena, charakterystyka kluczowych grup produktów (udział w rynku, konkurencja, przyczyny zakupu wybranych produktów), analiza portfelowa metodą BCG wraz ze schematami, wykorzystanie uproszczonego modelu Mc Kinseya do pozycjonowania strategicznych jednostek gospodarczych, kombinacja produktowo - rynkowa dla wyrobów firmy, atrakcyjność rynku (koncentracja popytu, bariery wejścia na rynek, elastyczność ceny, możliwość segmentacji, częstotliwość zakupów), konkurencyjność wyrobów (konkurencja, udział w rynku, trendy na rynku, jakość produktów, możliwości rozwojowe, dystrybucja, korzyści skali, innowacyjność, opinie klientów), porównanie wyników uzyskanych w analizach BCG i McKinseya).
W pracy zawarta jest ✅bibliografia (literatura) oraz ✅przypisy.
Podobne opracowania: #analiza portfelowa #macierz ADL #macierz BCG #
Zobacz jak aktywować dostęp do plików... (kliknij)
W ciągu kilku minut aktywujesz swój pełny dostęp do wszystkich plików z opracowaniami (referaty, wykłady, ściągi, prezentacje, biznes plany, analizy...), które dostępne są na stronie, a także do tych, które pojawią się w przyszłości. Swój kod możesz zdobyć w zamian za przesłanie własnych opracowań/referatów z ekonomii, możesz go też zamówić przelewem.
|
Wymiana |
Dostęp 7 dni |
Dostęp 6 miesięcy |
Ilość plików które można pobrać ze strony po wpisaniu kodu |
1-30 |
50 |
250 |
Jak zamówić → |
E-mail (wymiana) |
Szybki przelew |
Szybki przelew |
Jak długo poczekasz na kod |
1-24 godzin |
W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut. |
W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut. |
Jak długo ważny jest kod |
7 dni |
7 dni |
6 miesięcy |
Koszt |
0 zł (Wysyłasz do nas swoje własne opracowania w zamian za kod dostępu). |
|
|
Wymiana
Ilość plików które można pobrać | 1-30 |
Jak zamówić → | E-mail (wymiana) |
Jak długo poczekasz na kod | 1-12 godzin |
Jak długo ważny jest kod | 1-12 miesięcy |
Koszt | 0 zł (Wysyłasz do nas swoje własne opracowania w zamian za kod dostępu). |
Dostęp na 7 dni
Ilość plików które można pobrać | 50 |
Jak zamówić → | Szybki przelew |
Jak długo poczekasz na kod | W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut. |
Jak długo ważny jest kod | 7 dni |
Koszt | |
Dostęp na 6 miesięcy
Ilość plików które można pobrać | 250 |
Jak zamówić → | Szybki przelew |
Jak długo poczekasz na kod | W przypadku szybkiego przelewu online oraz BLIK najczęściej jest to kilka minut. |
Jak długo ważny jest kod | 6 miesiecy |
Koszt | |
Kod daje dostęp do dowolnie wybranych przez Ciebie plików z działu Pomoce dla studentów - ze wszystkich dostępnych kategorii, których spis widać w menu po lewej stronie.
Nie musisz ściągać wszystkich plików tego samego dnia. Kod jest ważny od 7 dni do 6 miesięcy. Daje Ci on również dostęp do prac, które w przyszłości pojawią się na stronie.
Więcej informacji o ściąganiu plików znajdziesz w Pomocy
Plik pt. Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa należy do kategorii: Pomoce dla studentów » Analiza strategiczna i Swot
Przejrzyj też pozostałe prace z tego działu tematycznego. Z pewnością znajdziesz tam więcej interesujących prac.
Osoby, które ściągnęły plik Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa pobrały na dysk również:
Analiza strategiczna salonu fryzjerskiego (Liczba stron: 25)
Analiza ekonomiczna salonu samochodowego (autosalonu) Toyota (Liczba stron: 28)
Analiza strategiczna browaru (Liczba stron: 14)
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wielobranżowego (Liczba stron: 28)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy (Liczba stron: 46)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (Liczba stron: 17)
Krótko, ale na temat - czyli tematy z naszego Kompendium Ekonomii i Biznesu:
Analiza portfelowa - Metody portfelowe stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem są owocem prac koncepcyjnych i praktyki doradczej dużych amerykańskich firm konsultingowych i należą do grupy metod ilościowych.
Metody portfelowe...
Analiza BCG - Boston Consulting Group - Wychodzi z założenia, że jednym z głównych celów strategii jest umożliwienie przedsiębiorstwu optymalnej alokacji zasobów, jakimi dysponuje, miedzy jego różne segmenty strategiczne i uzyskanie dzięki...
Mocne i słabe strony przedsiębiorstwa - Są odnoszone do przedsiębiorstwa i jego produktów. Nie mogą one być analizowane w sposób wyizolowany, lecz muszą być rozpatrywane na tle konkurentów. W takim ujęciu...
Analiza SWOT - Analiza SWOT (z ang. Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats) to narzędzie strategiczne stosowane do identyfikacji czynników wewnętrznych i zewnętrznych mających wpływ na działalność przedsiębiorstwa. Jest to...
Analiza portfolio - Analiza ta ustala zbiór wszystkich produktów oferowanych przez firmę i koncentruje się na takich czynnościach jak: badanie udziału w rynku, tępa wzrostu rynku, pozycji produktu...
|