Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda Hellwiga | budżet JST | analiza branży | krzywa możliwości produkcyjnych | dochody i wydatki JST | źródła finansowania przedsiębiorstwa | łańcuch wartości | metody walki z inflacją |

12 reguł tworzenia strategii przedsiębiorstwa (firmy)

Formułując strategie menadżerowie powinni kierować się m.in. następującymi zasadami:

1. Odejść od jednostronnego i krótkowzrocznego myślenia w kategoriach bilansu i zysku, w kategoriach współzależności i osiągania powodzenia na rynku.
2. Nie lekceważyć i nie ignorować żadnej, nawet chwilowej okazji do zdobycia przewagi, a więc podejmować działania zapewniające choćby niewielkie korzyści po to, aby się nie dać wyprzedzić.
3. Koncentrować się na mocnych stronach działania (rynki, kadra, personel, sprawdzone metody i sposoby produkcji) i unikać rozpraszania się na strefy, które przedsiębiorstwu są zbyt mało znane lub słabo przez nie opanowane.
4. Rozwijać i pogłębiać dobrze znane zakresy działania dla jeszcze lepszego wykorzystania możliwości i oferować "nowości" na opanowanym już i pewnym rynku. Lepiej być najlepszym na małym segmencie rynku niż na mizernym rynku szerokim.
5. Dokonując dywersyfikacji produkcji lepiej jest "wchodzić" w dziedziny, które rozwijają się stopniowo. Te dziedziny bowiem pozwalają łatwiej zachować przewagę niż te, które regularnie podlegają drastycznym zmianom technologii lub popytu.
6. Uznać, że najważniejszą zasadą strategiczną nie jest pokonywanie konkurentów, lecz dostarczanie klientowi wyborów o coraz wyższych walorach i na najkorzystniejszych warunkach sprzedaży, a więc kierować się zasadą: wysoka jakość, funkcjonalność, umiarkowana cena.
7. Uznać, że wysoka jakość stanowi główny atut we współczesnej konkurencji. Wysoka jakość jest najlepszą szansą na opanowanie rynku i pokonanie konkurencji.
8. Systematycznie poszukiwać innowacji i stale odnawiać programy produkcji. Innowacyjność należy rozszerzyć ze sfery badań i konstrukcji produktów na wszystkie dziedziny działań przedsiębiorstwa: rynek, produkcje, finanse, kierowanie ludźmi.
9. Wkładać dużo wysiłku w rozszerzenie zbytu i inwestowanie w rynek, nawiązywać szybkie i elastyczne kontakty z odbiorcami i dążyć do zaspokajania potrzeb, życzeń i oczekiwań klientów. Dbać o wysoką jakość produktów i doskonały serwis oraz dążyć do ciągłego ich ulepszania i unowocześniania.
10. Energicznie rozwijać kooperację z firmami zagranicznymi. Rozwój kooperacji jest niezbędny, gdyż przemysł, szczególnie średni i drobny, musi dostosować się do światowych tendencji międzynarodowego podziału pracy i szybko podjąć procesy przystosowawcze.
11. Zwrócić szczególną uwagę na sprawy pozyskiwania odpowiednich (nowoczesnych) technologii. Należy dążyć do rozwinięcia istniejących i tworzenia nowych form współpracy ze sferą nauki, a także do doskonalenia transferu licencji i patentów oraz symulacji wymiany know-how.
12. Obserwować bacznie środowisko, analizować na bieżąco pojawiające się zmiany i starać się je wykorzystać jako sposobności do umocnienia własnej pozycji w otoczeniu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Etyka w relacji z konkurencją (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie
5 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » 12 reguł tworzenia strategii przedsiębiorstwa (firmy)

12 reguł tworzenia strategii przedsiębiorstwa (firmy)
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 30 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii