Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
globalizacja przedsiębiorstw | wartość przyszła | merchandising | teoria potrzeb | logistyka | cash flow | analiza czynnikowa | system produkcyjny |

15 zalet franczyzy (franchisingu)


Franczyza (z ang. franchising) to model biznesu, który opiera się na wykorzystaniu marki oraz know-how dawcy licencji franczyzowej, w zamian za uiszczenie opłaty licencyjnej oraz comiesięcznych opłat franczyzowych zależnych najczęściej od wysokości obrotu osiągniętego przez franczyzobiorcę.

Franchising jako model biznesowy posiada wiele zalet, ale do podstawowych zalet franczyzy zaliczyć możemy m.in.

1. Dostęp do gotowego modelu biznesowego.
2. Oszczędność czasu i pieniędzy poprzez korzystanie z gotowych rozwiązań marketingowych i szkoleniowych dostarczanych przez franczyzodawcę.
3. Wyższe zyski z uwagi na lepszy wizerunek marki oraz wsparcie ze strony franczyzodawcy.
4. Zmniejszone ryzyko biznesowe, ponieważ franczyza jest ściśle monitorowana przez franczyzodawcę i stosuje się do jej standardów i procedur.
5. Przedłużenie zasięgu dzięki szerokiej sieci dystrybucji produktów lub usług oferowanych przez franczyzodawcę.
6. Wykorzystanie silnego poziomu marki na rynku, który może budować lojalność klientów wobec nowego punktu franczyzowego.
7. Znaczne ograniczenie wymaganego do rozpoczęcia działalności finansowania i innych zasobów.
8. Wsparcie ze strony franczyzodawcy w zakresie strategii, marketingu, technologii itp., dzięki czemu podnosi się skuteczność operacyjna całego przedsięwzięcia.
9. Możliwość skorzystania z programów lojalnościowych firm-dostawców towarów i usług dla sieci franczyzowej.
10. Identyfikacja jednolitego modelu produktu lub usługi na całym obszarze danego regionu lub kraju.
11. Dostarczanie nowatorskich lecz sprawdzonych rozwiązań prowadzenia biznesu.
12. Umożliwianie łatwego tworzenia relacji partnerskich między poszczególnymi franczyzami.
13. Aktywna pomoc i wsparcie przy organizowaniu biznesu, dzięki czemu jest on bardziej opłacalny i bezpieczniejszy.
14. Możliwość skorzystania z szerokiego portfolio produktów lub usług oferowanych przez franczyzodawcę.
15. Dostęp do profesjonalnego know-how i informacji na temat prowadzenia biznesu.

Reasumując: najistotniejsze zalety wiążą się z możliwością skorzystania przez franczyzobiorcę ze znanej wśród klientów marki franczyzodawcy oraz całego katalogu know-how, który jest instrukcją prowadzenia biznesu w taki sposób, aby móc osiągnąć sukces rynkowy, tak jak osiągnął go dawca licencji franczyzowej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Franczyza - istota i korzyści franchisingu (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Franczyza (franchising) - prezentacja
30 stron(-y)
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Franchising a kanały dystrybucji (⭐bibliografia)
23 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Wady franchisingu dla dawcy licencji (0.2 stron)
2. Wady franczyzy (0.4 stron)
3. Wady franchisingu dla biorcy licencji (0.2 stron)
4. Franchising produkcyjny (0.3 stron)
5. Zalety i wady franchisingu (0.9 stron)
6. Definicja franczyzy (0.5 stron)
7. Franchising konwersyjny (0.2 stron)
8. Subfranchising (0.2 stron)
9. Istota franchisingu (0.9 stron)
10. Franczyza (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Biznes plan » 15 zalet franczyzy (franchisingu)

15 zalet franczyzy (franchisingu)
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 33 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować