Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
krzywa możliwości produkcyjnych | zarządzanie marketingowe | sezonowość | merkantylizm | użyteczność krańcowa | polityka pieniężna | wykłady z makroekonomii | przykładowa ankieta |

Akronim nazewniczy

Inaczej 'zlepkowiec' to nazwa marketingowa utworzona ('zlepiona') z początkowych liter, głosek lub sylab wziętych ze słów najczęściej stanowiących kilkuczłonową, oficjalną nazwę rodzajową firmy (niekiedy już nieaktualną).

Traktowana jako samodzielny wyraz i konsekwentnie w taki sposób zapisywana, wymawiana i ewentualnie odmieniana gramatycznie, np. Pekao, Esso, Fiat, Zelmer, Wrozamet.


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Akronim nazewniczy

Akronim nazewniczy
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 243 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii