Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
strategie marketingowe | WACC | niewidzialna ręka rynku | analiza rentowności | analiza rachunku zysków i strat | wydatki budżetu państwa | ubezpieczenia | zadania z makroekonomii |

Analiza gron

To analiza konkurencji, grono - znajdującą się w geograficznym sąsiedztwie grupa przedsiębiorstw i powiązanych z nimi instytucji zajmujących się określoną dziedzina połączoną podobieństwami i wzajemnie się uzupełniającą. Geograficzny zasięg grona może obejmować jedno miasto lub stan, cały kraj, a nawet grupę sąsiednich krajów.

Grono identyfikuje się poprzez badanie ścieżki ekonomicznej i powiązań kooperacyjnych najbardziej znaczącej firmy lub grupy firm w sektorze. Po zidentyfikowaniu firm z tego samego sektora i pokrewnych sektorów kooperujących ze sobą bada się, skąd pochodzą ich wyspecjalizowane umiejętności, informacje, kapitał oraz infrastruktura. Następnie bada się powiązania polityczne uczestników grona ze sferami rządowymi i parlamentarnymi, za pomocą których odbywa się lobbing na rzecz uczestników grona. W ten sposób przedstawiciele polityki i administracji dołączają do grona. Po zbadaniu składu, potencjału konkurencyjnego i dynamiki grona analizuje się jego kontakty i powiązania z innymi gronami.

Zobacz: Koncepcja grona w zarządzaniu strategicznym - prezentacja (Strony A4: 43)

Analiza gron pozwala poznać rzeczywisty potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa wzmocniony zasobami i umiejętnościami uczestników grona.


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Analiza gron

Analiza gron
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 266 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025