Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Mikro i makrootoczenie przedsiębiorstwa tworzy ograniczające bądź rozwojowe warunki dla jego działalności.
Mikrootoczenie obejmuje:
1. kanały dystrybucji, za pomocą których przedsiębiorstwo pozyskuje środki produkcji i półprodukty (dostawcy) oraz doprowadza gotowe produkty do ostatecznych nabywców(odbiorcy),
2. infrastrukturę jaką tworzą firmy konsultingowe, agencje marketingowe, agencje reklamy i inne,
3. rynki, na których działa przedsiębiorstwo i występujących na nich nabywców, 4. innych uczestników, których działalność wpływa lub może wpływać bezpośrednio na osiągane wyniki (konkurenci, instytucje finansowe, media, organizacje ochrony konsumentów i inne).
Zobacz: Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (Strony A4: 17) 📚 📝
Makrootoczenie stanowią siły i wpływy powodowane przez naturę, demografię, politykę, gospodarkę, prawo, ekonomię, kulturę i technologię.
Przedsiębiorstwa mają dość znaczny zakres wpływu na swe mikrootoczenie i bardzo ograniczone możliwości zmiany swego makrootoczenia, co oznacza konieczność dostosowania się do jego warunków i wymagań. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa polega na ocenie szans i zagrożeń jakie powodują makroczynniki oraz zdolności oddziaływania na mikroczynniki. Sprawą szczególnie istotną dla przeprowadzenia takiej analizy jest sporządzenie listy czynników, które uważa się za najważniejsze i zdobycie odpowiednich informacji. Użytecznymi źródłami informacji mogą być tutaj klienci i dostawcy, czasopisma fachowe, wystawy, konferencje naukowe itp.
Zobacz: Analiza strategiczna - praca teoretyczna (Strony A4: 10) 📚
Metody badań dostosowane są do aktualnych potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Najczęściej stosowane to: scenariusze przyszłości, identyfikacja szans i zagrożeń, ekstrapolacja trendów, opinie ekspertów - metoda delficka.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): ↪ Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta. ↩ Zobacz: Analiza PEST - prezentacja (Strony A4: 17) 📚 Zobacz: Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej (Strony A4: 27) Zobacz: Etapy analizy strategicznej (Strony A4: 9) 📚
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (✓ bibliografia ✓ przypisy) |
17 stron(-y) |
| ✅ Analiza strategiczna - praca teoretyczna (✓ bibliografia) |
10 stron(-y) |
| ✅ Analiza PEST - prezentacja (✓ bibliografia) |
17 stron(-y) |
| ✅ Analiza strategiczna spółki z branży hotelarskiej |
27 stron(-y) |
| ✅ Etapy analizy strategicznej (✓ bibliografia) |
9 stron(-y) |
| ✅ Strategia i zarządzanie strategiczne (opracowanie - wykłady) |
24 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 245 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|