Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Mikro i makrootoczenie przedsiębiorstwa tworzy ograniczające bądź rozwojowe warunki dla jego działalności.
Mikrootoczenie obejmuje:
1. kanały dystrybucji, za pomocą których przedsiębiorstwo pozyskuje środki produkcji i półprodukty (dostawcy) oraz doprowadza gotowe produkty do ostatecznych nabywców(odbiorcy),
2. infrastrukturę jaką tworzą firmy konsultingowe, agencje marketingowe, agencje reklamy i inne,
3. rynki, na których działa przedsiębiorstwo i występujących na nich nabywców, 4. innych uczestników, których działalność wpływa lub może wpływać bezpośrednio na osiągane wyniki (konkurenci, instytucje finansowe, media, organizacje ochrony konsumentów i inne).
Makrootoczenie stanowią siły i wpływy powodowane przez naturę, demografię, politykę, gospodarkę, prawo, ekonomię, kulturę i technologię.
Przedsiębiorstwa mają dość znaczny zakres wpływu na swe mikrootoczenie i bardzo ograniczone możliwości zmiany swego makrootoczenia, co oznacza konieczność dostosowania się do jego warunków i wymagań. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa polega na ocenie szans i zagrożeń jakie powodują makroczynniki oraz zdolności oddziaływania na mikroczynniki. Sprawą szczególnie istotną dla przeprowadzenia takiej analizy jest sporządzenie listy czynników, które uważa się za najważniejsze i zdobycie odpowiednich informacji. Użytecznymi źródłami informacji mogą być tutaj klienci i dostawcy, czasopisma fachowe, wystawy, konferencje naukowe itp.
Metody badań dostosowane są do aktualnych potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Najczęściej stosowane to: scenariusze przyszłości, identyfikacja szans i zagrożeń, ekstrapolacja trendów, opinie ekspertów - metoda delficka.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (27 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (2 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (9 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (5 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1.4 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa - environmental analysis
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 189 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|