Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ISO | podejmowanie decyzji | mix marketingowy | marketing wyborczy | analiza statystyczna | historia myśli gospodarczej | czynniki wpływające na kurs walutowy | analiza wskaźnikowa |

Analiza strategiczna (strona: 2)

Scenariusze symulacyjne - Służą dokonywaniu wyprzedzającej oceny wartości poszczególnych wyborów strategicznych organizacji zależnie od oddziaływań otoczenia. ...)
Metody scenariuszowe - Służą analizie planowania strategicznego w warunkach zmiennego i nie ustrukturalizowanego otoczenia. Nie uzyskuje się na...)
Zmiana nieciągła - Zmiana nieciągła to zjawisko, w którym następuje szybki przeskok pomiędzy jednym stanem a drugim, a...)
Metoda delficka - Inaczej: opinie ekspertów. Jest to metoda, których której do celów prognozowania przyszłości wykorzystuje się oceny...)
Model dynamicznej luki strategicznej - W modelu dynamicznej luki strategicznej przyjmuje się następujące założenia: -...)
Luka niedoboru - Jest pozornie korzystna, gdyż popyt na rynku roś nie szybciej niż sprzedaż w danej organizacji....)
Luka nadmiaru - Pokazuje, że sprzedaż w danej organizacji rośnie szybciej niż popyt. Występują tu dwa punkty: punkt...)
Analiza luki strategicznej w zarządzaniu organizacją - W świecie biznesu, gdzie konkurencja stale ewoluuje, a otoczenie jest nieustannie poddawane zmianom, kluczowym wyzwaniem...)
Koncepcje scenariuszowe - Polegają na przygotowaniu wielu rozmaitych wersji scenariuszy opisujących sytuację organizacji gospodarczych i stan otoczenia, w...)
Koncepcja wielorakich możliwości - Jest oparta na jednej wersji strategii rozwoju. Sukces zależy tu od stopnia trafności identyfikacji szans...)
Otoczenie ekonomiczne przedsiębiorstwa - Jest wyznaczane przez kondycję gospodarki. Najważniejszymi jej wskaźnikami są:...)
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa - Musi dotyczyć wszystkich jego obszarów, nie tylko sfery ekonomicznej, lecz także technologicznej, marketingowej, społecznej i...)
Macierz McKinseya (General Electric - GE) - Macierz McKinseya jest również określana jako macierz atrakcyjności produktu czy atrakcyjności rynku (Business-Industry Attractiveness Matrix)...)
Macierz Boston Consulting Group (BCG) - Macierz BCG jest najstarszą (1969 r.), najprostszą i wciąż bardzo użyteczną metodą prezentacji portfela produkcji....)
Macierz oceny produktu - Analiza za pomocą tej macierzy jest dokonywana w podobny sposób jak w macierzy oceny rynku....)
Analiza konkurencyjności Portera - Analiza konkurencyjności jest alternatywą dla wyżej wymienionych metod. Została ona rozwinięta przez M.E. Portera. Prowadzona...)
Macierz oceny rynku A.D. Littlea - Dwudziestopolowa, wykorzystuje kategorie cyklu życia produktu (4 fazy) oraz pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (5 sytuacji) do...)
Macierz kierunków polityki gospodarczej - Wykorzystuje do oceny sytuacji dwie kategorie o charakterze kompleksowym: zdolność konkurencyjną przedsiębiorstwa oraz rentowność branży....)
Macierz BCG - kule u nogi (psy) - Macierz BCG (Boston Consulting Group) jest narzędziem strategicznego planowania, które służy do analizy portfela produktów...)
Macierz BCG - znaki zapytania - Znak zapytania odnosi się do sytuacji kiedy produkty wymagają dalszego inwestowania ze względu na ich...)
Macierz BCG - gwiazdy - Gwiazdy są to przeboje, wymagają zainwestowanie w celu utrzymania dominacji na szybko wzrastającym rynku, nie...)
Macierz GE General Electric - Macierz GE nazywana jest też jako macierz atrakcyjności produktu i atrakcyjności sektora. Koncepcja GE powstała...)
Metody portfelowe i ich historia - Odmiany metod portfelowych różnią się od siebie stopniem kompleksowości ujęcia, obszarami potencjalnych zastosowań oraz zakresem...)
Cele analizy portfelowej - Są następujące: - ocena prowadzonych kierunków działalności, a zwłaszcza...)
Metody portfelowe i ich istota - Stanowią zbiór narzędzi umożliwiających dokonanie oceny różnych możliwości działania oraz określanie przyszłej pozycji przedsiębiorstwa. ...)
Możliwości i zagrożenia przedsiębiorstwa - Działania są odnoszone najczęściej do czynników zewnętrznych, nad którymi przedsiębiorstwo nie ma kontroli. Czynniki te...)
Mocne i słabe strony przedsiębiorstwa - Są odnoszone do przedsiębiorstwa i jego produktów. Nie mogą one być analizowane w sposób wyizolowany,...)
Przekroje analizy SWOT - Analiza SWOT może być przeprowadzana w następujących przekrojach: - czasowym...)
Macierz Ansoffa - H. I. Ansoff to jeden z pionierów zarządzania strategicznego, który opracował w latach 50-tych koncepcję...)
Metody portfelowe - omówienie 19 metod portfelowych - Metody portfelowe są narzędziami stosowanymi w zarządzaniu strategicznym i służą do oceny różnych aspektów przedsiębiorstwa...)

Strona 2 z 2
<<<  -  1  2  -  >>>