Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rentowność sprzedaży | proces produkcyjny | przykładowy model ekonometryczny | zarządzanie logistyczne | komunikacja werbalna | magazynowanie | cenowa elastyczność popytu | strategie produktowe |

Ankieta

Ankieta w badaniach marketingowych to narzędzie badawcze wykorzystywane do zbierania danych od respondentów w celu zrozumienia ich opinii, preferencji, zachowań i potrzeb związanych z produktem, usługą lub ogólnie z dziedziną zainteresowania firmy lub organizacji. Ankiety są powszechnie stosowane w marketingu, aby pozyskać informacje od potencjalnych klientów lub istniejących klientów, co może pomóc w podejmowaniu lepiej uzasadnionych decyzji biznesowych.

Ankieta może być przeprowadzana w różnych formach:

- Ankieta kwestionariuszowa: Respondenci są proszeni o wypełnienie zestawu pytań na piśmie lub online. To jest tradycyjna forma ankiety, która może zawierać pytania zamknięte (np. wybór z gotowych opcji) oraz pytania otwarte (np. miejsce na własne odpowiedzi).

- Ankieta telefoniczna: Przeprowadzana przez operatorów telefonicznych, gdzie pytania są zadawane w czasie rzeczywistym, a odpowiedzi są rejestrowane.

- Ankieta online: Respondenci wypełniają ankietę za pomocą internetu, co może być bardziej wygodne i oszczędzać czas w porównaniu do tradycyjnych metod.

- Ankieta osobista: Badacz spotyka się osobiście z respondentami i zadaje pytania, co może być szczególnie użyteczne w badaniach głębszych opinii i reakcji.

W ankiecie marketingowej pytania mogą dotyczyć różnych aspektów, np.:
- Preferencje produktów lub usług
- Zadowolenie klientów
- Intencje zakupowe
- Postrzeganie marki
- Zwyczaje konsumenckie
- Demografia i charakterystyki respondentów

Po zebraniu danych z ankiety wyniki są analizowane, a wnioski wyciągane z odpowiedzi respondentów mogą dostarczyć cennych informacji dla firm w kwestiach związanych z rozwojem produktów, usług, strategiami marketingowymi i innymi obszarami działalności, które mają wpływ na satysfakcję klientów i ogólny sukces biznesu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ankieta
11 stron(-y)
Sprawozdanie z badania ankietowego - projekt
16 stron(-y)
Badanie preferencji konsumentów piwa
14 stron(-y)
Mobbing - przyczyny i sposoby walki
15 stron(-y)
Badania marketingowe w Internecie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Badania marketingowe dotyczące zainteresowań muzycznych
28 stron(-y)
Badania ankietowe - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Ankieta

Ankieta
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 153 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii