Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
finansowanie przedsiębiorstw | Customer Relationship Management | Bank Światowy | definicje z psychologii | sprzedaż osobista | zysk brutto | optymalizacja decyzji | linia budżetowa |

Atrybuty marki - definicja, przykłady atrybutów, przykładowe atrybuty firm

Atrybuty marki to cechy i właściwości, które są związane z daną marką i pozwalają ją odróżnić od innych marek na rynku. Są to cechy, które mogą wpłynąć na postrzeganie marki przez konsumentów i decyzje zakupowe.

Przykłady atrybutów marki to:
- jakość produktów lub usług
- cena
- wygląd opakowania
- styl marki
- innowacyjność
- zrównoważony rozwój
- unikalność

Atrybuty marki mogą wpłynąć na postrzeganie marki przez konsumentów. Na przykład: jeśli marka jest kojarzona z wysoką jakością produktów klienci mogą być skłonni zapłacić wyższą cenę za te produkty. Podobnie jeśli marka jest kojarzona z innowacyjnymi rozwiązaniami, klienci mogą bardziej ufać jej produktom i być bardziej skłonni do ich zakupu.

Ciekawostką rynkową jest fakt, że atrybuty marki mogą się zmieniać wraz z czasem. Na przykład: kiedyś marka Nike była kojarzona głównie z produkcją butów do biegania, ale teraz z powodzeniem sprzedaje produkty związane z koszykówką, piłką nożną i innymi dyscyplinami sportowymi. Marka Apple z kolei jest kojarzona z innowacyjnością i designem, co wpłynęło na popularność jej produktów na całym świecie.

Przykładowe atrybuty marek popularnych na rynku

Atrybuty marki Coca-Cola:
- Smak - Coca-Cola jest kojarzona z charakterystycznym smakiem, który jest rozpoznawalny na całym świecie.
- Marka - jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i posiada silne pozytywne skojarzenia z kulturą pop.
- Emocje - jest kojarzona z radością, przyjemnością i chwilami szczęścia.
- Klasyczny styl - ma charakterystyczne opakowanie i wygląd butelki, który jest kojarzony z tradycją i klasycznym stylem.

Atrybuty marki Samsung:
- Innowacyjność - Samsung jest kojarzony z innowacyjnymi technologiami, które wprowadza na rynek, takimi jak telewizory QLED, telewizory zakrzywione (z ang. curved), smartfony i tablety.
- Wysoka jakość - jest postrzegany jako marka oferująca produkty o wysokiej jakości i wytrzymałości.
- Design - produkty Samsunga są często postrzegane jako modne i atrakcyjne wizualnie, co wpływa na ich popularność.
- Ekonomiczność - oferuje produkty w różnych przedziałach cenowych, co pozwala na wybór odpowiedniego produktu w zależności od potrzeb i budżetu klienta.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Atrybuty marki - definicja, przykłady atrybutów, przykładowe atrybuty firm

Atrybuty marki - definicja, przykłady atrybutów, przykładowe atrybuty firm
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 35 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii