Badania ankietowe
Stosuje się najczęściej w celu możliwie szybkiego przebadania bardzo licznych zbiorowości.
Polegają one na swoistym typie wywiadu — mianowicie na wywiadzie pisemnym, w którym istotną rolę odgrywa właśnie ankieta Jest to wywiad bardziej oszczędny ze względu na czas i środki, niż wywiad ustny, omówiony w poprzednim rozdziale.
Przeprowadzający badania tego typu zamiast organizowania spotkań i odbywania czasochłonnych rozmów z każdym z respondentów z osobna, może znacznie szybciej przebadać nawet liczną zbiorowość, rozprowadzając albo rozsyłając odpowiednią ilość ankiet, jakie są następnie wypełniane bez jego udziału. Ankietę bowiem — w przeciwieństwie do kwestionariusza, jaki stosuje się w skategoryzowanym wywiadzie ustnym — wypełnia respondent, a nie badający.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.3 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.8 stron)
7. (0.6 stron)
8. (1.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Badania ankietowe
Badania ankietowe
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 214 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|