Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie wiedzą | test istotności parametrów strukturalnych | eurodystrybucja | analiza XYZ | dźwignia finansowa | metody amortyzacji | model motywowania | użyteczność krańcowa |

Badania marketingowe (strona: 1)

Badania marketingowe jako skuteczna metoda pozyskiwania informacji - Badania marketingowe w internecie stają się w ostatnim czasie coraz bardziej popularną drogą uzyskiwania informacji...)
System gromadzenia informacji o rynku - Badania marketingowe to ogół metod i technik systematycznego gromadzenia, przetwarzania i analizowania informacji ułatwiających podejmowanie...)
Istota i znaczenie marketingu usług - Istota marketingu polega na tworzeniu określonego zespołu użyteczności (korzyści) dla klienta w postaci formy, miejsca,...)
Cechy segmentu rynku - Segment rynku powinien być: 1. mierzalny - tzn. umożliwiać uzyskanie...)
Metody i techniki badań marketingowych - To: 1. obserwacja - metoda zbierania danych, polega na dokonywaniu...)
Geneza marketingu - Możemy wyróżnich cztery podstawowe okresy (orientacje marketingowe) w rozwoju marketingu: ...)
Metody projekcyjne - Celem tych metod jest ustalanie przyczyn zachowań konsumentów na rynku poprzez poznanie osobowości, postaw itp....)
Badania panelowe - Panel jest to stała reprezentacja populacji generalnej (np. konsumentów, sklepów itp.) wybrana do wielokrotnych badań...)
Badania populacji - Mogą być: • wyczerpujące – obejmujące całą populację badaną; ...)
Etapy badania rynku - To: 1. Przygotowanie badania; 2. Realizacja badania; ...)
Market Research - Czyli badania rynku to gromadzenie informacji o zjawiskach, czynnikach i procesach rynkowych, ich genezie, stanie...)
Baza danych - To zorganizowany tradycyjnie lub komputerowo zbiór danych niezbędnych i koniecznych w procesach decyzyjnych, nie przetworzonych,...)
Badania przyczynowe - Zmierzają do ujawnienia przyczyn i źródeł pojawiania się pewnych zjawisk, względnie obserwowanych stanów czy poziomów,...)
Badania opisowe - Mają na celu zidentyfikowanie pewnych zjawisk czy to przez wartościowanie, czy przez mierzenie siły związku...)
Dobór losowy - Polega na zastosowaniu w doborze próby metod rachunku prawdopodobieństwa. ...)
Dane pierwotne - (primary data) - Są zbierane bezpośrednio ze źródeł przez prowadzącego badanie, w przypadku badań marketingowych może to być...)
Definicje badań rynkowych (marketingowych) - To: - wg Kotlera: systematyczne, planowe zbieranie i analizowanie oraz...)
Segment rynku w badaniach marketingowych - Powinien być: 1. mierzalny - tzn. Umożliwiać uzyskanie niezbędnych informacji...)
Formy badań marketingowych - Możemy wyróżnić następujące formy badań marketingowych: 1. obserwacja - metoda zbierania danych, polega...)
Rodzaje badań marketingowych - To: 1. badanie reklamy 2. badanie ekonomiczne (studiuje...)
Metody analizy marketingowej - Nie wszystkie wyłaniające się możliwości działania są warte wykorzystania. Fakt ten oznacza zazwyczaj konieczność dokonania...)
Cechy poprawnie wyodrębnionego segmentu rynku - To: 1. Możliwość uzyskania niezbędnych informacji o poszczególnych cechach konsumentów...)
Asocjacja słowna - Respondent jest proszony o podanie pierwszego słowa lub frazy jaka przychodzi mu do głowy po...)
Techniki projekcyjne - Używane są wówczas gdy istnieje obawa, że respondenci nie będą mogli lub chcieli odpowiadać na...)
Koncepcja pięciu S - To: Synergy – synergia objawiająca się wspólnym wysiłkiem grupy, dającym...)
Sukces w prowadzeniu wywiadów grupowych - Zapewnić mogą: - jasno zdefiniowany cel badania -...)
Cechy szczególne zogniskowanych wywiadów grupowych - To: - badaniu poddane jest jednocześnie więcej niż jedna osoba -...)
Główne kategorie argumentów uzasadniających istotność badań jakościowych - Rozpoznawcze: - definiowanie problemów jest bardziej szczegółowe - sugerowanie hipotez, które...)
Jakościowe badania martketingowe - Badania, których zasadniczym zadaniem jest wyjaśnienie, dlaczego tak a nie inaczej postępują badane podmioty, najczęściej...)
Pytania otwarte - Pytania otwarte są formą pytań, które nie wymagają jednoznacznej odpowiedzi tak lub nie, lecz pozwalają...)

Strona 1 z 2
<<<  -  1  2  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii