Badanie skuteczności dystrybucji
Ocena skuteczności dystrybucji powinna przede wszystkim dać odpowiedź na pytanie, czy zastosowane rozwiązania przyczyniły się do realizacji stawianych zadań, a przede wszystkim czy prowadzą one do zrealizowania zakładanej wielkości sprzedaży. Rozwiązania w zakresie dystrybucji powinny prowadzić do tego, aby klient mógł zakupić produkt w dowolnej ilości, w oczekiwanym przez siebie czasie i miejscu. Jeżeli zadanie to nie jest realizowane, to zastosowane rozwiązanie jest nieskuteczne.
Aby stwierdzić skuteczność przyjętych rozwiązań w zakresie dystrybucji, przedsiębiorstwa najczęściej wykorzystują następujące techniki badań marketingowych: obserwację, wywiady i badania ankietowe.
Skuteczność dystrybucji jest badana również przez analizę kosztów z nią związanych. W analizie tej należy uzyskać odpowiedź na pytanie, czy pominięcie lub wprowadzenie do kanału dystrybucji kolejnego pośrednika przyczyni się do ograniczenia kosztów dystrybucji.
Przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż bezpośrednią, często ponoszą w związku z tym koszty, które można byłoby ograniczyć, jeżeli zadania związane ze sprzedażą wykonywałaby wyspecjalizowana firma. Ponadto w analizie tej należy uwzględnić koszty magazynowania jakie ponosi przedsiębiorstwo i zmiany w tych kosztach wywołane zmianą długości kanału dystrybucji.
Badanie skuteczności dystrybucji nie może być oderwane od badania skuteczności innych narzędzi marketingu, gdyż ich działanie jest zintegrowane i zastosowane rozwiązania nakładają się na siebie.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (28 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (9 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.6 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.7 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Badanie skuteczności dystrybucji
Badanie skuteczności dystrybucji
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 69 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|