Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
etapy analizy strategicznej | komunikacja | marketing wyborczy | podaż | teoria użyteczności | EVA | reklama | kapitał pracujący |

Badanie skuteczności dystrybucji


Ocena skuteczności dystrybucji powinna przede wszystkim dać odpowiedź na pytanie, czy zastosowane rozwiązania przyczyniły się do realizacji stawianych zadań, a przede wszystkim czy prowadzą one do zrealizowania zakładanej wielkości sprzedaży. Rozwiązania w zakresie dystrybucji powinny prowadzić do tego, aby klient mógł zakupić produkt w dowolnej ilości, w oczekiwanym przez siebie czasie i miejscu. Jeżeli zadanie to nie jest realizowane, to zastosowane rozwiązanie jest nieskuteczne.

Aby stwierdzić skuteczność przyjętych rozwiązań w zakresie dystrybucji, przedsiębiorstwa najczęściej wykorzystują następujące techniki badań marketingowych: obserwację, wywiady i badania ankietowe.

Skuteczność dystrybucji jest badana również przez analizę kosztów z nią związanych. W analizie tej należy uzyskać odpowiedź na pytanie, czy pominięcie lub  wprowadzenie do kanału dystrybucji kolejnego pośrednika przyczyni się do ograniczenia kosztów dystrybucji.

Przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż bezpośrednią, często ponoszą w związku z tym koszty, które można byłoby ograniczyć, jeżeli zadania związane ze sprzedażą wykonywałaby wyspecjalizowana firma. Ponadto w analizie tej należy uwzględnić koszty magazynowania jakie ponosi przedsiębiorstwo i zmiany w tych kosztach wywołane zmianą długości kanału dystrybucji.

Badanie skuteczności dystrybucji nie może być oderwane od badania skuteczności innych narzędzi marketingu, gdyż ich działanie jest zintegrowane i zastosowane rozwiązania nakładają się na siebie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Projekt ekonometryczny - wyjazdy zagraniczne (⭐bibliografia)
22 stron(-y)
Model ekonometryczny - stopa bezrobocia
20 stron(-y)
Podejście do motywowania oparte na koncepcji wzmocnienia (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Badania marketingowe dotyczące zainteresowań muzycznych
28 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Badanie skuteczności dystrybucji

Badanie skuteczności dystrybucji
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 69 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować