Budowa zrównoważonej karty wyników
Budując zrównoważoną kartę wyników należy pamiętać, iż stosowany w niej zestaw celów, zadań i mierników powinien być różny na różnych poziomach zarządzania.
W praktyce oznacza to, iż zarząd przedsiębiorstwa będzie miał kartę wyników bardziej ogólną, a poszczególne jednostki organizacyjne karty odzwierciedlające zadania i mierniki możliwe do osiągnięcia w ramach każdej z jednostek.
Osiąga się w ten sposób jasny obraz dążeń organizacji w ramach realizacji strategii przedsiębiorstwa, dzięki czemu poszczególne jednostki organizacyjne posiadają większą zdolność koncentracji na realizacji strategii przedsiębiorstwa, która została przełożona z górnolotnych założeń na zadania, do których realizacji przyczynia się każdy pracownik.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że powiązanie zadań określonych w zrównoważonej karcie wyników, mierzonych konkretnymi wskaźnikami (miernikami) z motywacyjnym systemem wynagrodzeń, daje bardzo pozytywne wyniki. Pracownicy bowiem wiedzą konkretnie, jakie stawiane są przed nimi wymagania, co powinni robić, by przyczynić się do celów strategicznych przedsiębiorstwa, co jest uważane za pułap niezbędny do realizacji oraz za jakie ponadprzeciętne wyniki mogą spodziewać się nagrody.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (18 stron A4)
2. (8 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (22 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (38 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.9 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.1 stron)
9. (1.2 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Budowa zrównoważonej karty wyników
Budowa zrównoważonej karty wyników
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 149 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|