Business Process - Reengineering
Reengineering oznacza radykalną zmianę koncepcji procesów przedsiębiorstwa zmierzającą do zdecydowanej poprawy jego efektywności.
Reengineering to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy osiąganych wyników (takich jak koszty, jakość, serwis i szybkość)
Powyższa definicja zawiera cztery pojęcia kluczowe:
Fundamentalne przemyślenie przedsiębiorstwa i jego procesów oznacza postawienie takich oto pytań: 'Dlaczego robimy te rzeczy i dlaczego akurat w taki sposób?'.
W odpowiedzi nie chodzi o uzyskanie diagnozy (co jest?), lecz raczej obrazu tego, co należy zmienić i to w sposób zasadniczy.
Radykalne przeprojektowanie. W reengineeringu chodzi o całkowicie na nowo ukształtowane przedsiębiorstwo, o zupełnie nowy proces, a nie o ulepszenie, rozszerzenie czy modyfikację procesów istniejących
Dramatyczna poprawa oznacza, że reengineering nie interesuje się niewielkimi przyrostami, ale raczej skokami ilościowymi. Ulepszenia na dużą skalę wymagają wytoczenia armat i zniszczenia starego porządku.
Procesy - wiązka aktywności, skierowana na jedno lub więcej wejść. W wyniku tych aktywności klient dostaje wyrób o pożądanej przez niego wartości.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (13 stron A4)
2. (38 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (23 stron A4)
6. (43 stron A4)
7. (19 stron A4)
8. (24 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (53 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.4 stron)
3. (1.6 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.7 stron)
6. (2.1 stron)
7. (0.9 stron)
8. (1.9 stron)
9. (1.2 stron)
10. (4.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Business Process - Reengineering
Business Process - Reengineering
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 151 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|