Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie kapitałem obrotowym | komunikacja interpersonalna | prognoza sprzedaży | analiza grup strategicznych | marka rodzinna | plan strategiczny | zarządzanie przez wyjątki | ROS |

Cechy korporacji transnarodowych


Główne cechy korporacji transnarodowych to:

• suwerenność – mając potencjał niejednokrotnie wielokrotnie przekraczający potencjał ekonomiczny niektórych rozwiniętych krajów, podejmują decyzje w pewnym sensie niezależnie od interesów państw będących terenem ich ekspansji, ponoszą jednak ryzyko działalności w różnorodnych układach ekonomicznych, politycznych i społecznych,
• złożoność struktur produkcyjnych, organizacyjnych, przestrzennych,
• rozproszenie – rozproszone geograficznie zdolności innowacyjne oraz produkcyjno-handlowe są tworzone i wykorzystywane wg kryterium globalnej efektywności, bez uprzywilejowania kraju będącego siedzibą centrali korporacji transnarodowej,
• specjalizacja – 'globalny mandat' dla jednostek wyspecjalizowanych, które obsługują całą korporację, a nie tylko rynek kraju, w którym są zlokalizowane,
• zdolność arbitrażowania – prowadzenie operacji jednocześnie na różnych rynkach w celu wykorzystania różnic w warunkach, zasobach, cenach, efektywności produkcji, systemach podatkowych, parametrach finansowych,
• zdolność integrowania – ścisłe powiązanie i koordynacja działalności w różnych układach, dzięki stałemu przepływowi informacji i zasobów (ludzi, technologii, środków finansowych itd.),
• elastyczność organizowania  procesów produkcyjno-handlowych w skali ogólnoświatowej, zarówno tych o charakterze strategicznym jak i operacyjnym,
• globalna efektywność – optymalizacja podziału zadań, która prowadzi do obniżania kosztów w całym systemie.

Konkurencja jako zjawisko ekonomiczne jest efektem działania wielu czynników materialnych jak i niematerialnych. Fundamentalne znaczenie ma konkurencyjność miedzy firmami, one bowiem tworzą wartość dodana kraju, przekształcając kapitał, prace, zasoby naturalne, technologię, wiedzę itd.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - korporacje transnarodowe (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Łańcuch wartości (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Kultura organizacji - referat (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Cechy społeczeństwa rynkowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Idea przedsiębiorczości - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Struktury organizacyjne - ich typy, cechy, zalety i wady
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Cechy korporacji transnarodowych

Cechy korporacji transnarodowych
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 32 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować