Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
strategie marketingowe | outsourcing | marka globalna | analiza rachunku zysków i strat | metody portfelowe | prezentacje z ubezpieczeń | koszty w mikroekonomii | wykłady z badań marketingowych |

Cechy potrzeb

Potrzeby to subiektywne odczucia braku czegoś, co jest niezbędne dla człowieka w celu przetrwania, zaspokojenia swoich potrzeb emocjonalnych lub realizacji swoich celów życiowych.

Cechy potrzeb są następujące:

Właściwości biologiczne - potrzeby biologiczne są podstawowymi potrzebami, które wynikają z naszego ciała i są związane z naszą przetrwaniem. Są to na przykład potrzeba jedzenia, picia, snu, ciepła i bezpieczeństwa.

Właściwości psychiczne - potrzeby psychiczne wynikają z naszej psychiki i są związane z naszymi emocjami i motywacją. Są to na przykład potrzeba miłości, szacunku, uznania, czy też potrzeba samorealizacji.

Uniwersalność - potrzeby są uniwersalne, czyli występują u wszystkich ludzi, niezależnie od wieku, płci, kultury czy środowiska.

Hierarchia - potrzeby ludzkie ułożone są w hierarchię, gdzie niektóre potrzeby są ważniejsze niż inne. Teoria Maslowa wyróżnia pięć poziomów potrzeb: fizjologiczne, bezpieczeństwa, przynależności i miłości, szacunku i uznania, samorealizacji.

Względność - potrzeby ludzkie są względne i zależą od sytuacji i okoliczności. Na przykład, w sytuacji zagrożenia potrzeba bezpieczeństwa staje się ważniejsza niż potrzeba samorealizacji.

Zmienność - potrzeby ludzkie mogą się zmieniać w czasie, w zależności od doświadczeń, sytuacji życiowej czy wieku. Na przykład, potrzeby fizjologiczne stają się ważniejsze u noworodków i małych dzieci, podczas gdy potrzeba samorealizacji może być ważniejsza u ludzi w średnim wieku.

Wszystkie te cechy potrzeb mają kluczowe znaczenie dla psychologii, ponieważ pomagają zrozumieć, jakie potrzeby są istotne dla ludzi i jak mogą być one zaspokojone. Dzięki temu możemy lepiej rozumieć ludzkie zachowania i potrzeby oraz projektować bardziej skuteczne strategie zaspokajania tych potrzeb.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Człowiek w procesie pracy (⭐bibliografia)
21 stron(-y)
Motywacja pracowników - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Hierarchia potrzeb według Maslowa - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie - referat (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Test z podstaw zarządzania - 44 pytania testowe
4 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Istota motywacji (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Popyt efektywny (0.2 stron)
2. Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa (0.3 stron)
3. Cechy fazy schyłkowej rynku (0.1 stron)
4. Teoria potrzeb A. Maslowa (0.1 stron)
5. Teoria A Maslova (0.2 stron)
6. Cechy reklamy (0.1 stron)
7. Teoria hierarchii potrzeb (0.7 stron)
8. Cechy kredytu lombardowego (0.1 stron)
9. Mediana (0.4 stron)
10. Cechy przedsiębiorcy (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Cechy potrzeb

Cechy potrzeb
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 148 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii