Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria użyteczności | metody scenariuszowe | prace magisterskie | motywatory | decyzje konsumenta na rynku | rentowność | analiza pionowa bilansu | rentowność aktywów |

Cechy usług jako produktów rynkowych

To:

1. Niematerialny charakter, chociaż do wykonywania usług, usługodawca posługuje się dobrami materialnymi. W niektórych usługach dobra materialne warunkuje wykonanie usługi (np. usługi trasportowe).

2. Nierozdzielność usług z wykonawcami usług. Usługodawca wykonując usługi bardzo często ma także kontakt bezpośredni z nabywcą usługi. Usługi to czynności wykonywane na rzecz innych osób, dlatego w usługach nie da się zastąpić człowieka jak w przypadku procesów wytwórczych.

Zobacz: Charakterystyka form reklamy usług bankowych (Strony A4: 19)

3. Jedność miejsca i czasu świadczenia usługi z jej konsumowaniem.

4. Brak możliwości gromadzenia, magazynowania usług, co związane jest z niematerialnym charakterem usług.

5. Komplementarność dóbr materialnych i usług. W praktyce rynkowej istnieje ścisły związek pomiędzy nabyciem dobra materialnego, a nabyciem usługi, albowiem kupno samochodu wiąże się ściśle i nienaruszalnie z nabyciem takich usług jak ubezpieczenia, usługi naprawcze, usługi konserwacyjne itp.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.
Zobacz: Promocja w marketingu usług finansowych (Strony A4: 0) 📝
Zobacz: Marketing przemysłowy - opracowanie (Strony A4: 26)
Zobacz: Bankowość elektroniczna (Strony A4: 12) 📝
Zobacz: Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (Strony A4: 12) 📚 📝

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Charakterystyka form reklamy usług bankowych
19 stron(-y)
Promocja w marketingu usług finansowych ( przypisy)
0 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Bankowość elektroniczna ( przypisy)
12 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Marketing usług medycznych - opracowanie
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Cechy usług jako produktów rynkowych

Cechy usług jako produktów rynkowych
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 267 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025