Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
koszty w mikroekonomii | bilans | pięć sił Portera | konsument na rynku | poziom istotności | organizowanie | marketing w handlu | ryzyko kredytowe |

Cechy usług jako produktów rynkowych

To:

1. Niematerialny charakter, chociaż do wykonywania usług, usługodawca posługuje się dobrami materialnymi. W niektórych usługach dobra materialne warunkuje wykonanie usługi (np. usługi trasportowe).

2. Nierozdzielność usług z wykonawcami usług. Usługodawca wykonując usługi bardzo często ma także kontakt bezpośredni z nabywcą usługi. Usługi to czynności wykonywane na rzecz innych osób, dlatego w usługach nie da się zastąpić człowieka jak w przypadku procesów wytwórczych.

3. Jedność miejsca i czasu świadczenia usługi z jej konsumowaniem.

4. Brak możliwości gromadzenia, magazynowania usług, co związane jest z niematerialnym charakterem usług.

5. Komplementarność dóbr materialnych i usług. W praktyce rynkowej istnieje ścisły związek pomiędzy nabyciem dobra materialnego, a nabyciem usługi, albowiem kupno samochodu wiąże się ściśle i nienaruszalnie z nabyciem takich usług jak ubezpieczenia, usługi naprawcze, usługi konserwacyjne itp.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Bankowość elektroniczna (⭐przypisy)
12 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Analiza portfelowa produktów dla celów określenia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (⭐bibliografia ⭐przypisy)
77 stron(-y)
Omówienie podstawowych zagadnień z mikroekonomii
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Cechy usług jako produktów rynkowych

Cechy usług jako produktów rynkowych
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 235 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii