Cechy usług jako produktów rynkowych
To:
1. Niematerialny charakter, chociaż do wykonywania usług, usługodawca posługuje się dobrami materialnymi. W niektórych usługach dobra materialne warunkuje wykonanie usługi (np. usługi trasportowe).
2. Nierozdzielność usług z wykonawcami usług. Usługodawca wykonując usługi bardzo często ma także kontakt bezpośredni z nabywcą usługi. Usługi to czynności wykonywane na rzecz innych osób, dlatego w usługach nie da się zastąpić człowieka jak w przypadku procesów wytwórczych.
3. Jedność miejsca i czasu świadczenia usługi z jej konsumowaniem.
4. Brak możliwości gromadzenia, magazynowania usług, co związane jest z niematerialnym charakterem usług.
5. Komplementarność dóbr materialnych i usług. W praktyce rynkowej istnieje ścisły związek pomiędzy nabyciem dobra materialnego, a nabyciem usługi, albowiem kupno samochodu wiąże się ściśle i nienaruszalnie z nabyciem takich usług jak ubezpieczenia, usługi naprawcze, usługi konserwacyjne itp.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (77 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (25 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (7 stron A4)
9. (14 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.7 stron)
4. (1.3 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.4 stron)
9. (0.9 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Cechy usług jako produktów rynkowych
Cechy usług jako produktów rynkowych
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 235 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|