Cele Public relations
Cele PR można podzielić na następujące grupy:
1. ogólne, kierunkowe, uniwersalne dla wszystkich typów organizacji, ponadczasowe; w konkretnych, ale ogólnych programach PR występują jako strategiczne, przyjmujące postać zbioru określeń (wypowiedzi) charakteryzujących stan osiągnięty po zrealizowaniu programu;
2. wynikające z nich (adekwatne do nich) cele operacyjne – pośrednie, służące realizacji celu strategicznego, 'klucze' do sukcesu w realizacji celu strategicznego;
3. odnoszące się do celów operacyjnych, zadania do zrealizowania celów w poszczególnych grupach docelowych uwzględnionych w danym programie PR.
Chociaż pamiętać należy, że powyższy podział nie jest sztywny. Różni autorzy różnie przedstawiają cele PR.
Według E. Cenker zadania PR można podzielić na trzy kategorie: zadania nakierowane na wizerunek, zadania skierowane do wewnątrz firmy i zadania skierowane na zewnątrz firmy. Oczywiście wszystkie z wymienionych zadań będą miały wpływ na ostateczny wizerunek zainteresowanego podmiotu.
Jednak dla potrzeb tej analizy nas interesują tylko zadania z pierwszej grupy, czyli skierowane na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Są to:
- kreowanie reputacji firmy, jej ochrona i poprawa
- system identyfikacji wizualnej
- sponsoring
- uczestnictwo w akcjach organizowanych przez organizacje społeczne lub charytatywne
- dbanie o wizerunek w sytuacjach kryzysowych
- uczestnictwo w targach i organizowanie wystaw
Nieco inaczej, a zarazem dużo bardziej szczegółowo przedstawia rzecz K. Wojcik. Według niej do centralnych zadań w metodycznym PR należą kolejno następujące działania:
- analiza sytuacji wyjściowej dotyczącej stosunków organizacji z otoczeniem, postawienie diagnozy na tej podstawie, której zasadniczą treścią jest obraz organizacji w różnych częściach jej otoczenia
- określenie celów i zadań z nich wynikających, pożądanego wizerunku organizacji w otoczeniu, stanu stosunków z otoczeniem
- dokładne określenie grup celowych z otoczenia, na które organizacja zamierza wpływać w konkretnych okresach działalności
- sformułowanie głównego przesłania na podstawie kompetencji i argumentów, tak by zapewnić jedność słów i czynów
- zalecenia do strategii komunikacyjnej, uwzględniające m.in. postulat niesprzeczności z pozostałymi działaniami komunikacyjnymi i postępowaniem organizacji, gdyż organizacja musi mówić na zewnątrz 'jednym głosem'
- dobór sposobów realizacji celów
- stworzenie planu realizowania programów PR
- ocena wyników i kontrola realizacji
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (58 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.4 stron)
5. (1.4 stron)
6. (1 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Cele Public relations
Cele Public relations
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 225 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|