Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kredyt | slogany reklamowe | prezentacje z psychologii | działalność kredytowa | agregaty podaży pieniądza | Customer Care | controlling operacyjny | prognozowanie |

Cele Public relations

Cele PR można podzielić na następujące grupy:

1. ogólne, kierunkowe, uniwersalne dla wszystkich typów organizacji, ponadczasowe; w konkretnych, ale ogólnych programach PR występują jako strategiczne, przyjmujące postać zbioru określeń (wypowiedzi) charakteryzujących stan osiągnięty po zrealizowaniu programu;

Zobacz: Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (Strony A4: 26) 📝

2. wynikające z nich (adekwatne do nich) cele operacyjne – pośrednie, służące realizacji celu strategicznego, „klucze” do sukcesu w realizacji celu strategicznego;

3. odnoszące się do celów operacyjnych, zadania do zrealizowania celów w poszczególnych grupach docelowych uwzględnionych w danym programie PR.

Chociaż pamiętać należy, że powyższy podział nie jest sztywny. Różni autorzy różnie przedstawiają cele PR.

Według E. Cenker zadania PR można podzielić na trzy kategorie: zadania nakierowane na wizerunek, zadania skierowane do wewnątrz firmy i zadania skierowane na zewnątrz firmy. Oczywiście wszystkie z wymienionych zadań będą miały wpływ na ostateczny wizerunek zainteresowanego podmiotu.

Zobacz: Public relations - opracowanie (Strony A4: 22)

Jednak dla potrzeb tej analizy nas interesują tylko zadania z pierwszej grupy, czyli skierowane na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Są to:
- kreowanie reputacji firmy, jej ochrona i poprawa
- system identyfikacji wizualnej
- sponsoring
- uczestnictwo w akcjach organizowanych przez organizacje społeczne lub charytatywne
- dbanie o wizerunek w sytuacjach kryzysowych
- uczestnictwo w targach i organizowanie wystaw

Zobacz efektowne, ekskluzywne lampy glamour: www.ares-eksport.pl i kup w PROMOCJACH prosto od dystrybutora!

Nieco inaczej, a zarazem dużo bardziej szczegółowo przedstawia rzecz K. Wojcik. Według niej do centralnych zadań w metodycznym PR należą kolejno następujące działania:
- analiza sytuacji wyjściowej dotyczącej stosunków organizacji z otoczeniem, postawienie diagnozy na tej podstawie, której zasadniczą treścią jest obraz organizacji w różnych częściach jej otoczenia
- określenie celów i zadań z nich wynikających, pożądanego wizerunku organizacji w otoczeniu, stanu stosunków z otoczeniem
- dokładne określenie grup celowych z otoczenia, na które organizacja zamierza wpływać w konkretnych okresach działalności
- sformułowanie głównego przesłania na podstawie kompetencji i argumentów, tak by zapewnić jedność słów i czynów
- zalecenia do strategii komunikacyjnej, uwzględniające m.in. postulat niesprzeczności z pozostałymi działaniami komunikacyjnymi i postępowaniem organizacji, gdyż organizacja musi mówić na zewnątrz „jednym głosem”
- dobór sposobów realizacji celów
- stworzenie planu realizowania programów PR
- ocena wyników i kontrola realizacji

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Praca menedżera w public relations (Strony A4: 13) 📚
Zobacz: Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka (Strony A4: 66) 📚 📝
Zobacz: Sponsoring sportowy (Strony A4: 20) 📚 📝

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej ( przypisy)
26 stron(-y)
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Praca menedżera w public relations ( bibliografia)
13 stron(-y)
Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
66 stron(-y)
Sponsoring sportowy ( bibliografia przypisy)
20 stron(-y)
Sponsoring - referat ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Cele Public relations

Cele Public relations
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 272 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025