Cele TQM
Celem TQM jest m.in.:
- zapewnienie ciągłej poprawy jakości dziś i w przyszłości,
- pozyskanie zaufania klientów do kompetencji producenta i usługodawcy oraz wyrobów i usług czyli wzbudzenie zaufania do organizacji i do jej logo, które staje się specyficznym znakiem jakości,
- stworzenie przejrzystości i koherentności wewnętrznych procedur obejmujących swym zakresem całość firmy,
- zabezpieczenie możliwości eksploatacji w przypadku postępowania z tytułu odpowiedzialności cywilnej za produkt.
Literatura wskazuje również inne cele Total Quality Management, a mianowicie:
- Dążenie do satysfakcji klientów zewnętrznych
- Dążenie do satysfakcji klientów wewnętrznych (pracowników) poprzez przekazywanie władzy i uprawnień, style kierowania, proces informacji i komunikacji, systemy motywacyjne itp. Gdzie satysfakcja to indywidualne poczucie zadowolenia i przyjemności w rezultacie wykonania pracy. TQM - analiza procesu współzależność między satysfakcją klientów zewnętrznych i wewnętrznych
- Efekt synergii zespołów pracowniczych i kółek jakości i jego skuteczne wykorzystanie
- Dążenie do obniżania (ciągłego) kosztów jakości
- Dążenie do ograniczenia do niezbędnego minimum kontroli jakości, a wprowadzenie dyrektyw prewencji
- Dążenie do stopniowego traktowania systemu zapewnienia jakości jako rzeczy oczywistej
- Akcentowanie przywództwa i jego roli w procesie wprowadzania zmian
- Wykorzystywanie technik i narzędzi pro-jakościowych
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (30 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (17 stron A4)
9. (24 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.2 stron)
9. (1 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Cele TQM
Cele TQM
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 128 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|