![]() |
|||||||||||||||
formuła 4P | kanały dystrybucji | marketing wyborczy | 7W | bank centralny | podstawy rachunkowości | kapitał intelektualny | inwestowanie w nieruchomości | |
Mapa tagów
Celem TQM jest m.in.: - zapewnienie ciągłej poprawy jakości dziś i w przyszłości, - pozyskanie zaufania klientów do kompetencji producenta i usługodawcy oraz wyrobów i usług czyli wzbudzenie zaufania do organizacji i do jej logo, które staje się specyficznym znakiem jakości, - stworzenie przejrzystości i koherentności wewnętrznych procedur obejmujących swym zakresem całość firmy, - zabezpieczenie możliwości eksploatacji w przypadku postępowania z tytułu odpowiedzialności cywilnej za produkt. Literatura wskazuje również inne cele Total Quality Management, a mianowicie: - Dążenie do satysfakcji klientów zewnętrznych - Dążenie do satysfakcji klientów wewnętrznych (pracowników) poprzez przekazywanie władzy i uprawnień, style kierowania, proces informacji i komunikacji, systemy motywacyjne itp. Gdzie satysfakcja to indywidualne poczucie zadowolenia i przyjemności w rezultacie wykonania pracy. TQM - analiza procesu współzależność między satysfakcją klientów zewnętrznych i wewnętrznych - Efekt synergii zespołów pracowniczych i kółek jakości i jego skuteczne wykorzystanie - Dążenie do obniżania (ciągłego) kosztów jakości - Dążenie do ograniczenia do niezbędnego minimum kontroli jakości, a wprowadzenie dyrektyw prewencji - Dążenie do stopniowego traktowania systemu zapewnienia jakości jako rzeczy oczywistej - Akcentowanie przywództwa i jego roli w procesie wprowadzania zmian - Wykorzystywanie technik i narzędzi pro-jakościowych
|