Ceny w marketingu międzynarodowym
Trzy zasadnicze podejścia do zarządzania cenami:
• Standaryzacyjne
• Adaptacyjne
• Pośrednie
W podejściu standaryzacyjnym dąży się do ujednolicenia cen w wymiarze międzynarodowym. Standaryzacyjne kształtowanie cen zakłada, że produkt ma taką samą cenę na wszystkich rynkach zagranicznych. Ujednolicona polityka cen jest stosowana w odniesieniu do produktów standaryzowanych w skali globalnej i opiera się na założeniu, że różnice między rynkami krajowymi zanikają i dla wielu produktów nie ma potrzeby różnicowania ich ceny.
Strategia adaptacji - prowadzenie odrębnej polityki cenowej przedsiębiorstwa na poszczególnych rynkach zagranicznych. Wynika ona z realizacji przez przedsiębiorstwo strategii policentrycznej lub regiocentrycznej, w których uwzględnia się specyfikę poszczególnych rynków. W tym przypadku przedsiębiorstwo musi podejmować decyzje o lokalnym sposobie ustalania ceny, o różnicowaniu cen oraz ich zmianach.
Adaptacyjne kształtowanie ceny nawiązuje do idei ustalania różnych cen dla poszczególnych rynków za granicznych. Podejście to daje możliwość dostosowania cen do konkretnych uwarunkowali ekonomicznych na danym rynku zagranicznym. Dotyczy często produktów konsumpcyjnych, sprzętu domowego użytku, dóbr o silnych kulturowych uwarunkowaniach popytu (np. artykuły spożywcze, sprzęt AGD).
Strategia pośrednia - jest kombinacją obu wariantów, tj. ujednolicenia oraz różnicowania cen. Pośrednie kształtowanie cen (zwane też elastycznym) zakłada, że każdy rynek zagraniczny jest unikalny i wymaga analizy czynników decydujących o zakresie standaryzacji lub różnicowania cen produktów firmy na rynkach zagranicznych. Trudności w stosowaniu pośredniego kształtowania cen wynikają ze złożoności zadań marketingowych i konieczności stałego monitorowania każdego międzynarodowego rynku docelowego.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (24 stron A4)
3. (40 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (20 stron A4)
6. (7 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (24 stron A4)
9. (9 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Ceny w marketingu międzynarodowym
Ceny w marketingu międzynarodowym
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 46 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|