Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kluczowe czynniki sukcesu | zarządzanie ryzykiem | list zastawny | marketing polityczny | strategia promocji | wykłady z zarządzania kadrami | polityka personalna | Kaizen |

Co to jest Head-hunting?

Head-hunter, inaczej łowca głów, to słowo świetnie znane współczesnym managerom. Wokół firm zajmujących się head-huntingiem narosło wiele mitów, które nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Firmy te zajmują się doradztwem personalnym oraz prowadzą poszukiwania pracowników na stanowiska menadżerskie metodą executive search, czyli poszukiwania wprost.

Zadaniem takiej firmy jest: zidentyfikowanie potrzeb firmy, która poszukiwania zleca, stworzenie odpowiednich profili poszukiwanych kandydatów, następnie zidentyfikowanie ich oraz przeprowadzanie procesu rekrutacji. Tego typu firmy docierają do kandydatów bezpośrednio.

Muszą one dołożyć wszelkich starań, by zrozumieć potrzeby organizacji, dla której prowadzą poszukiwania. To warunek, by znaleziony kandydat okazał się odpowiedni.

Jego profil powinien być ściśle określony w umowie pomiędzy firmą doradczą a klientem; obejmuje on m. in. wykształcenie kandydata, doświadczenie zawodowe, znajomość języków obcych oraz inne umiejętności i wiedzę.

Wbrew pozorom nie jest jednak łatwo znaleźć odpowiednich kandydatów. Ci najlepsi, którzy osiągnęli sukces, najczęściej są zadowoleni z pracy i realizują się w swoim życiu zawodowym. Propozycja head-huntera musi być więc dla nich z rożnych powodów atrakcyjna - powinna być kolejnym wyzwaniem lub kolejnym krokiem w ich karierze zawodowej.

Gwarancją sukcesu rekrutacyjnego jest więc współpraca firmy, która poszukuje pracownika z firmą doradczą – head-huntingową, sprecyzowanie oczekiwań oraz dokładne nakreślenie procesu poszukiwania i zatrudniania kandydatów.

W dzisiejszych czasach firmy poszukują najlepszych managerów. To od nich bowiem zależeć będzie przyszłość firmy. Stąd poszukiwania najbardziej skutecznych metod dotarcia do kandydatów a head-hunting wydaje się być jedną z nich.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Badanie preferencji konsumentów piwa
14 stron(-y)
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Komunikacja w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Czym jest marketing? (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Biznesplan narzędziem zarządzania (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Analiza techniczna - opracowanie
7 stron(-y)
Test z mikroekonomii - 270 pytań testowych
59 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Co to jest link kanoniczny? (0.7 stron)
2. Źródła rekrutacji (0.7 stron)
3. Marka grupowa - definicja korzyści przykłady (1.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Co to jest Head-hunting?

Co to jest Head-hunting?
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 36 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii