Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rentowność sprzedaży | Customer Care | innowacje | weryfikacja istotności parametrów modelu | atrybuty produktu | marketing polityczny | dług publiczny | analiza mikrootoczenia |

Co to jest Model AIDA


W modelu AIDA, który odnosi się jedynie do reklamy, najbardziej istotne są jego pierwsze etapy. Jeżeli reklama przyciągnie uwagę potencjalnego odbiorcy, sprawi, że zapozna się on z oferowanym produktem i skłoni go do racjonalnych rozwiązań, to można uznać, że najtrudniejszy etap kampanii został już osiągnięty. Kiedy problem trafi natomiast do świadomości odbiorcy, to zyska on jeszcze bardziej na znaczeniu, a reszta stanie się wtedy jedynie kontynuacją dobrego początku oraz przedmiotem bardziej złożonych form promocji.

Model AIDA - jest to obrazowe wytłumaczenie sposobu oddziaływania reklamy na konsumentów. Powstał on w latach dwudziestych i stanowi skrót od angielskich słów:

Attention - zwrócenie uwagi na produkt. Jest to pierwsze i najważniejsze zadanie ogłoszenia reklamowego, ponieważ jeśli adresaci nie zwrócą uwagi na produkt, to nie będzie istotne, ile osób przeczyta, usłyszy lub zobaczy nasze przesłanie. Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, twórcy reklam stosują różne metody, m.in. zamieszczanie dużych, wyraźnych nagłówków, zaskakujących bądź szokujących zdań wstępnych, poruszanie aktualnych i interesujących tematów, wykorzystanie urody, dziecka, uroku płci lub efektów specjalnych. Język reklamy oraz ton ogłoszenia powinny być natomiast dostosowane do postaw, wiedzy oraz doświadczeń nabywców oraz do ich punktów odniesienia.

Interest - wzbudzenie zainteresowania produktem. Aby utrzymać zainteresowanie ogłoszeniem, należy przede wszystkim używać języka zrozumiałego dla nabywców i stosowanego przez nich. Świadomość marki można natomiast osiągnąć poprzez wielokrotne powtarzanie jej nazwy i słów, które mogą się z nią kojarzyć. Treść reklamy powinna przedstawiać jedną, charakterystyczną cechę produktu, która może utkwić w pamięci nabywców i przypominać im o jego wartości i doskonałości, pozostając jednocześnie na długo w ich pamięci.

Desire - wzbudzenie chęci jego posiadania. Wzbudzenie pragnienia posiadania bądź użycia produktu to jeden z trudniejszych zadań przekazu reklamowego. Jeśli twórca potrafi zrozumieć, w jaki sposób myśli, podejmuje decyzje i jak się zachowuje odbiorca reklamy, to oznacza, że ogłoszenie może być przyjęte przez niego pozytywnie. Powinno ono przekonać potencjalnego klienta, że produkt spełni oczekiwania i sprosta jego potrzebom. Na etapie dojrzałości rynku oraz wzrostu sprzedaży przesłanie reklamowe powinno zawierać słowa lub też slogan, z których nabywcy mogą skorzystać, aby uzasadnić sobie racjonalnie pragnienie zakupu reklamowanego przez nas produktu.

Action - sprowokowanie odbiorcy do działania. Pobudzenie nabywcy do działania to ostateczne zadanie ogłoszenia reklamowego. W tej fazie nabywcy powinni być przekonani, że produkt pasuje do zaspokojenia ich potrzeb, a ponad to, mieć ochotę go wypróbować. Dla klientów, którzy dokonali już zakupu taki przekaz może stanowić potwierdzenie trafności podjętej przez nich decyzji i satysfakcję z tym związaną.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Model ekonometryczny - przeciętna cena makaronu
11 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Co to jest Model AIDA

Co to jest Model AIDA
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 60 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować