Co wziąć pod uwagę przy dokonywaniu wyboru odpowiednich środków reklamy?
Przy dokonywaniu wyboru odpowiednich środków reklamy należy wziąć pod uwagę:
1. zasięg i selektywność oddziaływania poszczególnych środków reklamy - od wielkości tego zasięgu zależy bowiem to, czy informacja dociera do mniejszej czy większej liczby odbiorców. Duże znaczenie ma także selektywność, a więc możliwość docierania z informacją do wydzielonej grupy odbiorców.
2. Rodzaj i wielkość segmentu rynku obsługiwanego przez przedsiębiorstwo oraz charakterystyka konsumentów tworzących ten segment - większy segment rynku może skłaniać do wyboru środków o większym zasięgu oddziaływania i odwrotnie.
3. Produkt oraz jego charakterystykę funkcjonalną i symboliczną - produkt może zaspokajać potrzeby mniej lub bardziej masowe. W zależności od rodzaju potrzeb może on być reklamowany za pomocą środków o różnym zasięgu oddziaływania i różnym stopniu selektywności.
Środki reklamy powinny być zgodne z całościową koncepcją projektu promocji. W ich tworzeniu mogą być pomocne różne modele obrazujące proces wpływania na zmianę postaw ludzkich (model hierarchii efektów, model adaptacji innowacji, model AIDA, model komunikowania).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (16 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (13 stron A4)
10. (16 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.5 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.9 stron)
6. (0.6 stron)
7. (0.2 stron)
8. (1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Co wziąć pod uwagę przy dokonywaniu wyboru odpowiednich środków reklamy?
Co wziąć pod uwagę przy dokonywaniu wyboru odpowiednich środków reklamy?
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 35 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|