Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
formuła 4P | przykładowy biznes plan | próg rentowności | statystyka matematyczna | wykłady z zarządzania strategicznego | finansowanie przedsiębiorstwa | restrukturyzacja przedsiębiorstw | activity based costing |

Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej


Corporate identity to grupa ściśle zdefiniowanych, powiązanych ze sobą elementów (logo i inne elementy graficzne, kolorystyka, typografia, slogany, itp.) mająca za zadanie tworzyć unikalną tożsamość i wizerunek firmy.

W literaturze fachowej dość często wyrażany jest pogląd, że strategicznym elementem nadrzędnym wszystkich aktywności komunikacyjnych organizacji do wewnątrz i na zewnątrz jest corporate identity, które łącząc w jednolitą koncepcję wszystkie sposoby komunikowania i postępowania organizacji ma być centralną strategią komunikacyjną, kierunkowskazem.

Do środków identyfikujących zalicza się:
1. czynniki identyfikujące przypisane do firmy (powstałe w przeszłości)
- nazwa
- data powstania (wiek)
- lokalizacja
- branża
- znaki firmowe (logo i napisy), marka
- misja

2. czynniki identyfikujące, zdobyte dzięki celowo zastosowanym środkom prezentacji wizualnej:
- środki wykorzystywane w korespondencji, druki, karty wizytowe, papier listowy itp.;
- urządzenie pokoi recepcyjnych, portierni – styl, forma, kolory, materiały, oświetlenie
- znaki orientacyjne dla gości, klientów, tablice informacyjne, reklama
- przywództwo rynkowe, pozycja rynkowa w grupie podobnych organizacji
- symbole i znaki firmowe w centralnych punktach w rejonie działania
- ubiór
- styl pracy kierownictwa
- oznaczenia identyfikacyjne pracowników
- wygląd środków transportu przewożących towary itp.

Nietrudno dostrzec, że środki CI stanowią nie tylko podstawowy element systemu komunikowania się takiej organizacji jak przedsiębiorstwo, ale też podstawową grupę zainteresowań PR.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Public relations - opracowanie
22 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Strategiczna karta wyników (Balanced scorecard) - prezentacja
23 stron(-y)
Charakterystyka nowoczesnej koncepcji logistyki (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Controllingowy system zarządzania projektami inwestycyjnymi (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Merkantylizm - opracowanie
8 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej

Corporate identity czyli system identyfikacji wizualnej
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 61 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować