Cross branding czyli co to jest co-branding - definicja, zalety i przykłady z rynku
Cross branding (zwany też jako co-branding) to strategia marketingowa, w której dwie lub więcej marek łączy się w celu promocji produktów lub usług, tworząc nowy, wspólny produkt lub ofertę. W strategii cross brandingu biorą udział marki, które posiadają zwykle odmienne charakterystyki lub rynki docelowe.
Cross branding (co-branding) pojawił się jako strategia marketingowa ponieważ pozwala markom na rozszerzenie swojego zasięgu i dotarcie do nowych klientów. Współpraca z innymi markami o podobnych wartościach i celach biznesowych może przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć zaangażowanie klientów już istniejących.
Co więcej dzięki cross-brandingowi marki mogą również zwiększyć swoją wartość rynkową i zwiększyć świadomość marki. W ten sposób cross branding (co-branding) pozwala na wzajemne korzyści dla wszystkich zaangażowanych marek, zwiększając wartość ich produktów i usług, co z kolei prowadzi do wzrostu sprzedaży i zysków.
Przykłady cross-brandingu z rynku:
- Nike + Apple – W 2006 roku Nike i Apple połączyły siły, aby stworzyć Nike+iPod, który pozwalał biegaczom na monitorowanie ich postępów treningowych na swoim iPodzie.
- Uber + Spotify – W 2014 roku Uber nawiązał współpracę z Spotify, umożliwiając pasażerom odtwarzanie swoich ulubionych utworów podczas podróży samochodem.
- H&M + Balmain – W 2015 roku H&M nawiązał współpracę z luksusową marką odzieżową Balmain, tworząc kolekcję ubrań, które były tańsze niż zwykle oferowane przez Balmain, ale zachowywały jej luksusowy styl.
Zalety cross brandingu (co-brandingu):
Oprócz wymienionych wcześniej korzyści cross branding (co-branding) może mieć również inne zalety dla marek. Oto kilka dodatkowych przykładów:
- Zwiększenie zaangażowania klientów - cross branding pozwala na zaangażowanie klientów w sposób, który może być bardziej interesujący niż standardowe kampanie reklamowe. Klienci mogą być bardziej skłonni do zaangażowania się w ofertę, która łączy dwie lub więcej marek.
- Poprawa wizerunku marki - połączenie z bardziej znaną lub cenioną marką może pomóc w poprawie wizerunku marki. Na przykład, współpraca z marką znaną z luksusu może pomóc w budowaniu wizerunku wyższej jakości.
- Zwiększenie wartości marki - poprzez łączenie się z inną marką, można zwiększyć wartość marki poprzez zwiększenie jej rozpoznawalności oraz zwiększenie jej wpływu na rynek.
- Zwiększenie lojalności klientów - poprzez tworzenie nowych ofert lub produktów, które zaspokajają potrzeby klientów, można zwiększyć ich lojalność wobec marki.
Cross branding zwykle wymaga dużej uwagi i przygotowania, aby zapewnić, że wszystkie marki będą działać w sposób spójny i skuteczny. Jednakże, jeśli zostanie wykonany prawidłowo to może przynieść korzyści wszystkim zaangażowanym markom.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (82 stron A4)
2. (72 stron A4)
3. (16 stron A4)
4. (21 stron A4)
5. (19 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (26 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (10 stron A4)
10. (20 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.8 stron)
2. (0.4 stron)
3. (2.5 stron)
4. (1.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (2.9 stron)
8. (4.1 stron)
9. (2.3 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Cross branding czyli co to jest co-branding - definicja, zalety i przykłady z rynku
Cross branding czyli co to jest co-branding - definicja, zalety i przykłady z rynku
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 21 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|