Cykl doskonalenia jakości Deminga
Na każdym etapie cyklu doskonalenia jakości Deminga stosuje się specyficzne narzędzia TQM, które można zastosować na każdym poziomie poprawy jakości. Oznacza to, że narzędzia TQM powinny być znane zatrudnionym w organizacji, a obowiązkiem naczelnego kierownictwa jest umożliwienie pracownikom ukończenia odpowiednich szkoleń i zdobycie niezbędnej wiedzy.
Rozwiązywanie problemów prowadzących do poprawy jakości winno być stale śledzone w miarę wprowadzania ich w życie. Ciągłość poprawy jakości możliwa jest tylko tam, gdzie istnieją odpowiednie systemy pomiaru, umożliwiające śledzenie ich wykonania. Orientacja tego gdzie obecnie jesteśmy wymaga pomiaru wykonania i dokonanych osiągnięć.
Mierniki warunkują podejmowanie trafnych decyzji w procesie ciągłej poprawy jakości. Aby mierniki były skuteczne musza być proste, zrozumiale, jednoznaczne oraz musi występować łatwy i systematyczny dostęp do nich. By były użyteczne muszą być nieskomplikowane, relatywne, harmonizujące i dające się sprawdzić.
Celem mierników jest ocena realizacji konkretnego, przyjętego programu przez producenta lub świadczącego usługi.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (2 stron A4)
4. (11 stron A4)
5. (4 stron A4)
6. (9 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (7 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.1 stron)
6. (0.4 stron)
7. (1.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (1.3 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » Cykl doskonalenia jakości Deminga
Cykl doskonalenia jakości Deminga
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 122 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|