Czym jest krzywa obojętności
Przedstawia wszystkie kombinacje dóbr, które dla konsumenta są obojętne tzn. że dostarczają one takiej samej użyteczności całkowitej.
Składa się ona z punktów odpowiadających odpowiadającym dobrom o tej samej użyteczności całkowitej dla konsumenta, a więc przynoszących mu takie samo zadowolenie.
Krzywa obojętności jest jedną z nieskończonej ilości możliwych dla danego konsumenta krzywych. Analizę zestawów charakteryzujących się tą samą użytecznością dla konsumenta można by rozpocząć przyjmując wyższe lub niższe poziomy użyteczności. W wyniku takiej analizy można otrzymać tzw. mapę preferencji, wyrażającą indywidualne upodobania konsumenta.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (25 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (7 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (15 stron A4)
8. (4 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.1 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Czym jest krzywa obojętności
Czym jest krzywa obojętności
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 197 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|