Czym różni się co-branding (cross branding) od co-marketingu (cross marketingu)?
Chociaż co-branding (cross branding) i co-marketing (cross marketing) mogą być wykorzystywane w ramach tej samej strategii marketingowej, to jednak są to dwie odrębne koncepcje.
Co-branding (cross branding) to strategia marketingowa, w której dwie lub więcej marek łączy się w celu promocji produktów lub usług, tworząc nowy, wspólny produkt lub ofertę. W co-brandingu bierze udział dwie lub więcej marek, które posiadają zwykle odmienne charakterystyki lub rynki docelowe. Celem tej strategii jest zwykle zwiększenie wartości marki poprzez stworzenie nowego produktu, który wykorzystuje unikalne cechy każdej z marek.
Co-marketing (cross marketing) natomiast to strategia marketingowa, w której dwie lub więcej marek łączy swoje wysiłki w celu promocji swoich produktów lub usług w sposób wzajemnie korzystny. Co-marketing może obejmować wspólne kampanie reklamowe, sponsorowanie wydarzeń, udostępnianie bazy danych klientów lub inne formy partnerstwa marketingowego. Celem tej strategii jest zwykle zwiększenie zasięgu marki poprzez wykorzystanie działań marketingowych drugiej marki.
W obu przypadkach celem jest zwiększenie wartości marki, ale w cross brandingu marki łączą swoje siły, aby stworzyć nowy produkt lub usługę, podczas gdy w cross marketingu marki współpracują, aby promować swoje produkty lub usługi.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (82 stron A4)
2. (72 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (20 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (15 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.6 stron)
2. (0.4 stron)
3. (2.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.9 stron)
6. (0.5 stron)
7. (2.5 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Czym różni się co-branding (cross branding) od co-marketingu (cross marketingu)?
Czym różni się co-branding (cross branding) od co-marketingu (cross marketingu)?
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 21 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|