Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
szacowanie parametrów strukturalnych | koszty produkcji | podstawy ekonometrii | wykłady ze statystyki | makrootoczenie | teoria potrzeb | EOQ | ryzyko w zarządzaniu |

Czym różni się link z atrybutem dofollow od nofollow?

Atrybuty dofollow i nofollow są parametrami, które można przypisać linkom na stronach internetowych, aby wpłynąć na to jak wyszukiwarki traktują te odnośniki podczas indeksowania stron i oceny ich wartości w kontekście pozycjonowania.

Z linkiem nofollow mamy do czynienia, gdy w jego kodzie HTML pojawi się parametr rel='nofollow'. Jeżeli w kodzie pojawi się parametr rel='dofollow' lub brak jest parametru rel to link traktowany jest jako dofollow.

Linki z atrybutem dofollow:
Domyślnie większość linków na stronach internetowych jest traktowana jako dofollow. Oznacza to, że wyszukiwarki takie jak Google będą "śledzić" te linki, indeksując strony, do których prowadzą oraz przypisywać im wartość w kontekście pozycjonowania. W praktyce oznacza to, że linki dofollow przekazują tzw. "link juice" czyli wartość SEO, z jednej strony na drugą, mając w ten sposób wpływ na pozycję linkowanej strony w wynikach wyszukiwania. W rezultacie strony, które otrzymują dużo linków dofollow z wysokiej jakości źródeł, zyskują z założenia lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Słowem klucz jest tutaj zwrot "z założenia", ponieważ pamiętać należy, że na ustalenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania wpływa więcej zmiennych niż tylko liczba linkujących tę stronę domen.

Linki z atrybutem nofollow:
Jeśli link na stronie internetowej ma przypisany atrybut nofollow, wyszukiwarki nie będą "śledzić" tego odnośnika, ani przypisywać mu wartości w kontekście pozycjonowania. Atrybut nofollow sygnalizuje wyszukiwarce, że dana strona nie chce przekazywać wartości SEO przez dany link. W efekcie strona, do której prowadzi link nofollow, nie zyskuje z niego żadnej korzyści w kontekście pozycjonowania.

Linki nofollow stosuje się często w przypadku odnośników, które prowadzą do stron, na których można dodać treści wstawiane (pisane) przez odwiedzających (np. komentarze na blogach, fora dyskusyjne), linków sponsorowanych czy reklamowych, aby uniknąć ewentualnych problemów związanych z manipulacją wynikami wyszukiwania.

Reasumujc, różnica między linkami z atrybutem dofollow i nofollow polega na tym, że linki dofollow przekazują wartość SEO z jednej strony na drugą, podczas gdy linki nofollow tego nie robią. Odpowiednie stosowanie tych atrybutów pozwala na kontrolowanie przepływu link juice pomiędzy stronami.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Doskonalenie kadr - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Czym jest marketing? (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Logistyka w organizacjach non profit - referat (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Makrootoczenie przedsiębiorstwa (organizacji) i jego elementy (⭐przypisy)
20 stron(-y)
Biznesplan narzędziem zarządzania (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » SEO i SEM » Czym różni się link z atrybutem dofollow od nofollow?

Czym różni się link z atrybutem dofollow od nofollow?
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 23 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii