Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zadania z makroekonomii | selekcja pracowników | system produkcyjny | wycena przedsiębiorstwa | system bankowy | prywatyzacja bezpośrednia | metoda Hellwiga | ocena ryzyka |

Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji

Dystrybucję na rynkach zagranicznych można prowadzić pasywnie lub aktywnie. Pasywna działalność to realizowanie zamówień złożonych przez zagranicznych kontrahentów, którzy sami zadali sobie trud znalezienia oferenta danego produktu. Aktywna działalność jest wynikiem świadomej polityki firmy, zgodnie, z którą organizuje się komórkę handlu zagranicznego i zapewnia odpowiednią obsługę tej działalności. Polityka dystrybucji obejmuje działania związane z oferowaniem produktów do sprzedaży na zagranicznym rynku w odpowiednim miejscu i czasie. Głównym zadaniem polityki dystrybucji jest zyskowna działalność w pokonywaniu barier przestrzennych, czasowych i własnościowych oddzielających producenta od finalnego odbiorcy. Jednym z instrumentów polityki dystrybucji jest kanał dystrybucji, rozumiany jako liczba, kolejność i wzajemne zależności między kolejnymi uczestnikami procesu dostarczania produktu do ostatecznych odbiorców.

Czynniki, decydujące o wyborze kanału dystrybucji to:
- cele marketingowe przedsiębiorstwa;
- jego wielkość i zasoby;
- doświadczenie i stopień intensywności działań za granicą;
- rodzaj produktu;
- jego marka i cena;
- typ nabywcy.

Cena produktu jest powiązana z typem nabywców, dla jakich produkt jest przeznaczony. Ukształtowanie kanałów dystrybucji za granicą wymaga uwzględnienia także innych czynników, kanałów dystrybucji konkurentów, zależności pomiędzy poszczególnymi uczestnikami funkcjonujących kanałów dystrybucji, poziomu rozwoju technologii dystrybucji. Dystrybucja stosowana przez konkurentów może być wyznacznikiem tworzenia własnych kanałów. Jeśli przedsiębiorstwo decyduje się na wybór określonego pośrednika, musi brać pod uwagę także i jego powiązania oraz dotychczasową współpracę z innymi pośrednikami.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Działalność kredytowa banku - opracowanie (⭐przypisy)
18 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Wykłady z zarządzania kadrami - teoria
27 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji

Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 232 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii