zadania z makroekonomii | selekcja pracowników | system produkcyjny | wycena przedsiębiorstwa | system bankowy | prywatyzacja bezpośrednia | metoda Hellwiga | ocena ryzyka | |
Mapa tagów
Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucjiDystrybucję na rynkach zagranicznych można prowadzić pasywnie lub aktywnie. Pasywna działalność to realizowanie zamówień złożonych przez zagranicznych kontrahentów, którzy sami zadali sobie trud znalezienia oferenta danego produktu. Aktywna działalność jest wynikiem świadomej polityki firmy, zgodnie, z którą organizuje się komórkę handlu zagranicznego i zapewnia odpowiednią obsługę tej działalności. Polityka dystrybucji obejmuje działania związane z oferowaniem produktów do sprzedaży na zagranicznym rynku w odpowiednim miejscu i czasie. Głównym zadaniem polityki dystrybucji jest zyskowna działalność w pokonywaniu barier przestrzennych, czasowych i własnościowych oddzielających producenta od finalnego odbiorcy. Jednym z instrumentów polityki dystrybucji jest kanał dystrybucji, rozumiany jako liczba, kolejność i wzajemne zależności między kolejnymi uczestnikami procesu dostarczania produktu do ostatecznych odbiorców.
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji Czynniki decydujące o wyborze kanału dystrybucji
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 232 głosów Zaloguj się, aby zagłosować |
||||||||||||||||||||
|