Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
przykładowy plan marketinowy | funkcja regresji | stopa bezrobocia | analiza FMEA | przykładowy plan marketingowy | wykłady z logistyki | analiza branży | wykłady z ekonometrii |

Czynniki determinujące rozwój marketingu

To:

- Rozwój marketingu jest kształtowany przez wiele czynników, a mianowicie rozwój produkcji masowej, wielkoseryjnej. Produkcja na tak wielką skalę wymaga profesjonalnych metod oddziaływania na rynek, na nabywców, by osiągnąć sukces rynkowy. Dlatego wielkie korporacje zgłaszają zapotrzebowanie na profesjonalne działania marketingowe.

- Wzrost dochodów konsumentów, wzrost zamożności społeczeństw, zwłaszcza w krajach najwyżej rozwiniętych gospodarczo. Wraz ze wzrostem dochodów społeczeństwa rosną wymagania tego społeczeństwa w stosunku do produktów, ich jakości, zbiorów użyteczności i przyjemności zawartych w produktach. W społeczeństwach tych często rodzą się nowe potrzeby i firmy muszą swoją ofertą odpowiedzieć na te wymagania i zmieniające się potrzeby. Dlatego firmy zgłaszają zapotrzebowanie na badania marketingowe, na skuteczne działania marketingowe, w tym i merchandisingowe.

- Do rozwoju marketingu przyczyniło się powstawanie międzynarodowych ugrupowań integracyjnych, czyli ponadnarodowych rynków zbytu jak EWG, w węższym sensie RWPG, powstanie takich grup jak EFTA, UE, NAFTA, ASEAN, CEFTA. Powstawanie ponadnarodowych rynków zbytu wymusiło konieczność opracowania metod pozyskiwania klientów w różnych krajach, powstania metod badania preferencji klientów w skali ponadnarodowej.

- Liberalizacja handlu międzynarodowego oraz stopniowa likwidacja barier w handlu zagranicznym. Takim ważnym wydarzeniem tego było powstanie GATT i ostatnia runda urugwajska (General Agreement of Tariffs and Trade)

- Narastanie konkurencji zewnętrznej i wewnętrznej w poszczególnych krajach.

- Dążenie przedsiębiorstw do obniżania kosztów ryzyka inwestycyjnego, produkcyjnego i ekonomicznego. Inwestycje we współczesnym świecie są kapitałochłonne, wymagające ogromnych nakładów, dlatego też inwestorzy bronią się przed ryzykiem strat i zgłaszają zapotrzebowanie na badania marketingowe dotyczące przyszłych trendów rynkowych i tendencji w popycie rynkowym. Gdyby inwestycje realizować dziś w oparciu o stare informacje, to można doprowadzić firmę do bankructwa. Stąd inwestorzy przykładają dużą wagę do prognoz rynkowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing globalny - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)
Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi (⭐bibliografia ⭐przypisy)
6 stron(-y)
Rozwój marketingu w sektorze usług medycznych (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w sieciach - prezentacja (⭐bibliografia)
48 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Czynniki determinujące rozwój marketingu

Czynniki determinujące rozwój marketingu
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 229 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii