Czynniki determinujące rozwój marketingu
To:
- Rozwój marketingu jest kształtowany przez wiele czynników, a mianowicie rozwój produkcji masowej, wielkoseryjnej. Produkcja na tak wielką skalę wymaga profesjonalnych metod oddziaływania na rynek, na nabywców, by osiągnąć sukces rynkowy. Dlatego wielkie korporacje zgłaszają zapotrzebowanie na profesjonalne działania marketingowe.
- Wzrost dochodów konsumentów, wzrost zamożności społeczeństw, zwłaszcza w krajach najwyżej rozwiniętych gospodarczo. Wraz ze wzrostem dochodów społeczeństwa rosną wymagania tego społeczeństwa w stosunku do produktów, ich jakości, zbiorów użyteczności i przyjemności zawartych w produktach. W społeczeństwach tych często rodzą się nowe potrzeby i firmy muszą swoją ofertą odpowiedzieć na te wymagania i zmieniające się potrzeby. Dlatego firmy zgłaszają zapotrzebowanie na badania marketingowe, na skuteczne działania marketingowe, w tym i merchandisingowe.
- Do rozwoju marketingu przyczyniło się powstawanie międzynarodowych ugrupowań integracyjnych, czyli ponadnarodowych rynków zbytu jak EWG, w węższym sensie RWPG, powstanie takich grup jak EFTA, UE, NAFTA, ASEAN, CEFTA. Powstawanie ponadnarodowych rynków zbytu wymusiło konieczność opracowania metod pozyskiwania klientów w różnych krajach, powstania metod badania preferencji klientów w skali ponadnarodowej.
- Liberalizacja handlu międzynarodowego oraz stopniowa likwidacja barier w handlu zagranicznym. Takim ważnym wydarzeniem tego było powstanie GATT i ostatnia runda urugwajska (General Agreement of Tariffs and Trade)
- Narastanie konkurencji zewnętrznej i wewnętrznej w poszczególnych krajach.
- Dążenie przedsiębiorstw do obniżania kosztów ryzyka inwestycyjnego, produkcyjnego i ekonomicznego. Inwestycje we współczesnym świecie są kapitałochłonne, wymagające ogromnych nakładów, dlatego też inwestorzy bronią się przed ryzykiem strat i zgłaszają zapotrzebowanie na badania marketingowe dotyczące przyszłych trendów rynkowych i tendencji w popycie rynkowym. Gdyby inwestycje realizować dziś w oparciu o stare informacje, to można doprowadzić firmę do bankructwa. Stąd inwestorzy przykładają dużą wagę do prognoz rynkowych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (48 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (2 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (107 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (45 stron A4)
10. (43 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.6 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Czynniki determinujące rozwój marketingu
Czynniki determinujące rozwój marketingu
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 229 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|