Czynniki od których zależy cykl życia produktu
To:
1. Od rodzaju samego produktu. Produkty podstawowe, tradycyjne, typu mąka, sól, pieprz, cukier, chleb, mają najdłuższe cykle życia rynkowego. Nie ma jednak produktu, który miałby nieskończoną długość cyklu życia. Produkty mody czy kultury mają krótki żywot.
2. Od możliwości różnicowania produktów i możliwości ich modernizowania.
3. Od rodzaju zaspokajanych potrzeb człowieka – im bardziej podstawową potrzebę zaspokaja produkt, tym dłuższy cykl życia produktu. Jeżeli natomiast produkt zaspokaja potrzeby trzeciego i wyższych rzędów, to jego cykl życia jest krótszy.
4. Od postępu technicznego i technologicznego w sferze produkcji produktów. Postęp technologiczny powoduje skracanie cyklów życia nowego produktu, ponieważ postęp technologiczny powoduje pojawianie się na rynku produktów nowej generacji, lepszych, doskonalszych od tych z poprzedniej. Postęp techniczny i technologiczny przyczynia się do powstawania zjawiska zużycia moralnego produktu. Oznacza to, że produkt sprawny technicznie jest wypierany przez produkt nowszej generacji, lepszy i nowocześniejszy.
Od struktury podmiotów działających na rynku. Jeżeli w danym kraju występuje gospodarka rynkowa z dominacją sektora prywatnego, to firmy te realizują na ogół profesjonalny marketing mający na celu przyspieszenie zużycia moralnego produktu, oraz firmy te realizują strategię innowacyjną dzięki czemu relatywnie często wprowadzają nowości rynkowe, wypierając produkty poprzedniej generacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (10 stron A4)
3. (36 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (22 stron A4)
6. (19 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (4 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.1 stron)
4. (1 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.4 stron)
10. (2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Czynniki od których zależy cykl życia produktu
Czynniki od których zależy cykl życia produktu
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 158 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|