Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie kapitałem obrotowym | podstawy statystykia | prace licencjackie z psychologii | MIRR | zasada Pareto | corporate idenity | fuzje i przejęcia | badanie rynku |

Czynniki wpływające na decyzje konsumenta

Procesem wpływającym na dostępność kategorii istotnych dla podejmowania decyzji jest wstępna klasyfikacja docierających z otoczenia informacji, oparta na kryterium znane – nieznane. Jeśli pozostałe czynniki stymulujące podejmowanie decyzji pozostają w równowadze, preferowane są te zbiory informacji, które identyfikowano jako znane.

Analizując tę prawidłowość w odniesieniu do procesów identyfikacji kreowanych przez reklamę, warto określić przyczynę konstrukcji, nazwy i logo reklamowanego obiektu lub firmy. Konstrukcja nazwy lub logo są informacją o określonym ładunku motywacyjnym, łatwo rozpoznawalnej strukturze formalnej, dużym prawdopodobieństwie wystąpienia, a także po określonej ilości ekspozycji wywołują poczucie informacji znanej. Są więc dostępne. Mogą inicjować wnioskowanie o cechach produktu.

Decyzje zakupu racjonalnego są konsekwencją procesów wnioskowania zapoczątkowanemu dzięki dostępnym kategoriom informacji. Ich przebieg w znacznym stopniu modyfikowany jest przez bezpośrednie formy komunikacji. Jednak kategorie wprowadzone do świadomości odbiorcy w wyniku percepcji komunikatów reklamowych, ze względu na uzyskany silny status motywacyjny, mogą stanowić punkt odniesienia dla przebiegu komunikacji w sytuacji w sytuacjach sprzedaży. Z reguły też określają jej początek.

Decyzje konsumenckie oparte na kryteriach racjonalnych ograniczone są dwoma czynnikami:
- trudnością ciągłego utrzymania się w przekonaniu, że atrakcyjność są warte wnikliwego zastanawiania się
- trudnością pełnego przygotowania się do podjęcia racjonalnej decyzji, związanej ze strukturą sytuacji, w jakich dokonywany jest zakup w wyniku presji czasu, nieprzewidzianych okoliczności lub sugestii osób trzecich

Decyzje konsumenckie wykazują więc pewną tendencję do racjonalności, ale te z reguły nie osiągają pełnego wymiaru. Stopień racjonalizmu decyzji konsumenckich określany jest przez następujące czynniki:
1. ustalenie celu podejmowania decyzji
2. identyfikację istniejących możliwości wyboru
3. określenie konsekwencji możliwości wyboru
4. ocenę konsekwencji pod względem istotnych dla konsumenta celów
5. wpływ złudzeń związanych z formowaniem ocen
6. dostępność informacji odnoszących się do istniejących możliwości ich następstw oraz sytuacji, w jakiej podejmowane są decyzje
7. uprzednie doświadczenia związane z podobnymi sytuacjami decyzyjnymi

Podstawowym kryterium rozpatrywania istniejących możliwości jest wymiar korzyść – strata. Proces podejmowania decyzji opisywany jest przez reguły w postaci heurystyk. Dotyczą one strategii oceny ważności określonych cech, szacowania stopnia satysfakcji będącej wynikiem zakupu, określania cechy najistotniejszych cech, szacowania stopnia satysfakcji będącej wynikiem zakupu, określania cechy najistotniejszej, podejmowania oceny przez eliminacje cech nie spełniających zakładanych kryteriów, porównywania alternatyw, szacowania prawdopodobieństwa wystąpienia oczekiwanych skutków zakupu oraz ich wzajemnych kombinacji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat ( bibliografia)
25 stron(-y)
Wpływ reklamy na proces decyzyjny konsumenta - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
80 stron(-y)
Psychologia reklamy - opracowanie
14 stron(-y)
Wykłady z mikroekonomii
25 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Czynniki wpływające na decyzje konsumenta

Czynniki wpływające na decyzje konsumenta
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 7 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii