Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
polityka pieniężna | testy z zarządzania | wskaźniki operacyjne | kompetencje | majątek obrotowy | uchwalanie budżetu gminy | analiza PEST | atrybuty produktu |

Co to jest Double opt-in?


Podwójne zapytanie adresata o wyrażenie zgody na przesyłanie e-maili z treściami marketingowymi i reklamowymi oraz newsletterów, biuletynów informacyjnych itp.

Jak to wygląda w praktyce?

Na wielu stronach internetowych, m.in. sklepach czy blogach, istnieje możliwość zapisania się do Newslettera (rozsyłanego na e-mail) przez daną stronę www. Często elementem takich emaili są treści reklamowe. Aby uniknąć oskarżenia o rozsyłanie spamu właściciele stron internetowych stosują dwuetapową metodę zapisu na listę swojego Newslettera. Nie wystarczy już podanie na stronie, w odpowiednim okienku służącym do zapisu do Newslettera, swojego adresu email. Trzeba również potwierdzić, że jest się właścicielem tego adresu. Dlatego tuż po wstępnym zapisaniu się na listę Newslettera serwer wysyła na podany adres email wiadomość z linkiem, w którego kliknięcie jest potwierdzeniem chęci zapisu oraz jednocześnie udowadnia, że jest się właścicielem podanego adresu email. To jest ten double opt-in czyli metoda podwójnego zapisu.

Regulamin Newslettera, którego przeczytanie należy potwierdzić przed zapisem, określa jakie treści będą wysyłane w wiadomościach Newslettera. Często jest tam zapis o możliwości wysyłki treści reklamowych. Potwierdzając przeczytanie regulaminu oraz potwierdzając własność adresu email nie mamy podstaw do oskarżenia właściciela strony o wysyłanie niechcianego przez nas spamu. Nie powiemy też, że to nie my zapisaliśmy się do bazy Newslettera, że może zrobił to ktoś inny podając nasz email robiąc np. błąd w swoim adresie. Przed takim tłumaczeniem broni właściciela strony właśnie metoda double opt-in.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Badanie preferencji konsumentów piwa
14 stron(-y)
Marketing mix - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Komunikacja w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Czym jest marketing? (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Biznesplan narzędziem zarządzania (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Analiza techniczna - opracowanie
7 stron(-y)
Test z mikroekonomii - 270 pytań testowych
59 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Magazyny zamknięte (0 stron)
2. Racjonalny wybór konsumenta (0 stron)
3. Model ekonomiczny (0 stron)
4. Strategia produktu (0 stron)
5. Dochody JST (0 stron)
6. Mechanizm konkurencji (0 stron)
7. Zalety sponsoringu (0 stron)
8. 12 reguł tworzenia strategii przedsiębiorstwa (firmy) (0 stron)
9. Definicje marketingu (0 stron)
10. Ryzyko zewnętrzne (0 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Co to jest Double opt-in?

Co to jest Double opt-in?
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 213 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować