Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metody portfelowe | wzrost gospodarczy | kontrola ryzyka | elastyczność krzyżowa | doskonalenie kadr | John Maynard Keynes | marketing bezpośredni | unia europejska |

Dyskryminacja cenowa

Ma miejsce wówczas, kiedy ten sam produkt sprzedawany jest, w tym samym miejscu i czasie, po różnych cenach.

Możliwość stosowania dyskryminacji cenowej przez monopol wymaga spełnienia dwóch warunków:
- przedsiębiorstwo monopolistyczne musi mieć możliwość dzielenia rynków, a popyty kupujących na różnych rynkach muszą posiadać różne elastyczności cenowe.
- monopol posiada możliwości zapobiegania praktykom odsprzedawania produktu (usługi) przez kupujących, którzy nabywają go po niższej cenie, tym którzy kupują go po cenie wyższej.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)
Zestaw zagadnień na egzamin z mikroekonomii
10 stron(-y)
Ściąga z mikroekonomii - definicje wykresy i wzory
4 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Wykłady z mikroekonomii
25 stron(-y)
Plan marketingowy biura podróży
14 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Dyskryminacja cenowa

Dyskryminacja cenowa
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 150 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii