Dyskryminacja cenowa
Ma miejsce wówczas, kiedy ten sam produkt sprzedawany jest, w tym samym miejscu i czasie, po różnych cenach.
Możliwość stosowania dyskryminacji cenowej przez monopol wymaga spełnienia dwóch warunków:
- przedsiębiorstwo monopolistyczne musi mieć możliwość dzielenia rynków, a popyty kupujących na różnych rynkach muszą posiadać różne elastyczności cenowe.
- monopol posiada możliwości zapobiegania praktykom odsprzedawania produktu (usługi) przez kupujących, którzy nabywają go po niższej cenie, tym którzy kupują go po cenie wyższej.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (25 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (29 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (7 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (10 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Dyskryminacja cenowa
Dyskryminacja cenowa
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 150 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|