Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
gospodarka magazynowa | koszty | krzywa obojętności | selekcja pracowników | zdolność kredytowa | psychologia w zarządzaniu | leasing | karty kredytowe |

Dystrybucja ekskluzywna


Dystrybucja ekskluzywna polega na oferowaniu produktów przez jednego (najwyżej kilku) pośredników działających na odpowiednim szczeblu(-ach) kanału.

Ekstremalną jej formą, a zarazem najwęższym kanałem dystrybucji jest przyznanie wybranemu przez producenta pośrednikowi handlowemu prawa wyłączności sprzedaży jego produktu z równoczesnym zakazem sprzedania przez niego wyrobów konkurencyjnych firm.

Dystrybucja ekskluzywna jest stosowana na rynku produktów luksusowych, unikalnych, epizodycznego zakupu oraz produktów specjalistycznych. W świadomości konsumentów produkty te nie mają substytutów, zatem skłonni są poświęcić wiele czasu i wysiłku, aby je nabyć.

Dystrybucja ekskluzywna zapewnia producentom szeroki zakres kontroli nad zbytem produktów, cenami, poziomem usług, sprzyja kreowaniu marki. System ten przynosi też korzyści pośrednikom w postaci pewności źródeł dostaw, ograniczenia konkurencji, silnego wsparcia sprzedaży przez producentów.

Decyzje dotyczące tego jaka powinna być dystrybucja, mogą być podjęte po szczegółowej analizie rynku, sposobu postępowania konsumentów, możliwości wyboru poszczególnych pośredników itp. oraz różnych instrumentów dystrybucji.

Zrozumiałe jest, że żadna samodzielna cecha czy czynnik nie mogą określać stopnia intensywności dystrybucji towarów. Wybór określonego rodzaju dystrybucji musi być bowiem rezultatem kompleksowej analizy wpływu wielu różnorodnych czynników i ich znaczenia w procesie doprowadzenia produktów do konsumenta.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z marketingu
24 stron(-y)
Dystrybucja towarów w przykładowym przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Analiza marketingowa studia fotografii cyfrowej
17 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Systemy dystrybucji (0.2 stron)
2. Dystrybucja jako element marketingu mix (0.9 stron)
3. Dystrybucja w marketingu (0.2 stron)
4. Elementy marketingu-mix (0.6 stron)
5. Rodzaje dystrybucji (1 stron)
6. Dystrybucja selektywna (1.1 stron)
7. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
8. Funkcje dystrybucji (1.5 stron)
9. Strategie dystrybucji (1.1 stron)
10. Dystrybucja fizyczna (1.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Dystrybucja ekskluzywna

Dystrybucja ekskluzywna
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować