Dystrybucja ekskluzywna
Dystrybucja ekskluzywna polega na oferowaniu produktów przez jednego (najwyżej kilku) pośredników działających na odpowiednim szczeblu(-ach) kanału.
Ekstremalną jej formą, a zarazem najwęższym kanałem dystrybucji jest przyznanie wybranemu przez producenta pośrednikowi handlowemu prawa wyłączności sprzedaży jego produktu z równoczesnym zakazem sprzedania przez niego wyrobów konkurencyjnych firm.
Dystrybucja ekskluzywna jest stosowana na rynku produktów luksusowych, unikalnych, epizodycznego zakupu oraz produktów specjalistycznych. W świadomości konsumentów produkty te nie mają substytutów, zatem skłonni są poświęcić wiele czasu i wysiłku, aby je nabyć.
Dystrybucja ekskluzywna zapewnia producentom szeroki zakres kontroli nad zbytem produktów, cenami, poziomem usług, sprzyja kreowaniu marki. System ten przynosi też korzyści pośrednikom w postaci pewności źródeł dostaw, ograniczenia konkurencji, silnego wsparcia sprzedaży przez producentów.
Decyzje dotyczące tego jaka powinna być dystrybucja, mogą być podjęte po szczegółowej analizie rynku, sposobu postępowania konsumentów, możliwości wyboru poszczególnych pośredników itp. oraz różnych instrumentów dystrybucji.
Zrozumiałe jest, że żadna samodzielna cecha czy czynnik nie mogą określać stopnia intensywności dystrybucji towarów. Wybór określonego rodzaju dystrybucji musi być bowiem rezultatem kompleksowej analizy wpływu wielu różnorodnych czynników i ich znaczenia w procesie doprowadzenia produktów do konsumenta.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (15 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (58 stron A4)
4. (24 stron A4)
5. (40 stron A4)
6. (3 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (13 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.9 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.6 stron)
5. (1 stron)
6. (1.1 stron)
7. (0.4 stron)
8. (1.5 stron)
9. (1.1 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Dystrybucja ekskluzywna
Dystrybucja ekskluzywna
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 41 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|