Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
psychologia w marketingu | analiza pionowa bilansu | macierz GE | zarządzanie logistyczne | Kaizen | wskaźniki operacyjne | efektywna obsługa konsumenta | eurologistyka |

Dystrybucja jako element marketingu mix

Wstępne informacje o dystrybucji:

- Kanały dystrybucji – znalezienie się produktu w określonej przestrzeni, w określonym miejscu (np. sklep),
- Logistyka – fizyczne przemieszczanie produktu od producenta do klienta (dostawca – odbiorca; produkt dociera na czas w odpowiedniej ilości, asortymencie, formie i sposobie).

Dystrybucja
- miejsce
- czas
- ilość
• asortyment
- forma
- sposób

Kanały zbytu towarów konsumpcyjnych (na rynkach konsumpcyjnych):
- Kanał pośredni – występują tu pośrednicy
- Kanał bezpośredni – brak pośredników

Sprzedaż bezpośrednia – formy dystrybucji:
- Zakup bezpośrednio u producenta
- Sprzedaż wysyłkowa

Dystrybucja pośrednia – formy:
- hurt
- detal

Strategie dystrybucji:
- Intensywna – polega na tym, że nasz produkt powinien znaleźć się we wszystkich punktach sprzedaży detalicznej
- Selektywna – wszędzie, jednakże tam, gdzie spełniane są określone kryteria, np.: wielkość sprzedaży, wyposażenie, wizerunek, lokalizacja
- Ekskluzywna – kryteria określane precyzyjnie, miejsce dystrybucji jest niezbędnym elementem wizerunku firmy i produktu
- Przepychania 'Push' – producent stara się pozyskać jak największą ilość hurtowników
- Przeciągania 'Pull' – dystrybucja promocyjna, polegająca na oddzaiływaniu reklamy
- Vansselingowa – producent dowozi swoje produkty do odbiorcy
- Przedstawicielska – buduje strukturę przedstawicieli handlowych
- Firmowa – obca
- Wyłączna
- Patronacka
- Bezpośrednia (patronacka)
- Jedno-, wielokanałowa
- Networ marketing
- Fronchi

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Promocja jako narzędzie marketingu (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Dystrybucja jako element marketingu mix

Dystrybucja jako element marketingu mix
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 194 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii