Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ECR | etapy badań marketingowych | wprowadzenie nowego produktu na rynek | geografia gospodarcza | wzory ze statystyki | unia monetarna | zysk brutto | strategie produktowe |

Dystrybucja międzynarodowa

Rozszerzenie sprzedaży na rynkach innych krajów wiąże się ściśle z podjęciem decyzji odnośnie charakteru sprzedaży i form dystrybucji. Jeżeli firma zdecyduje się tylko na eksport swoich produktów, to może odsprzedawać swój produkt pośrednikowi (np. wyspecjalizowanej agencji handlu zagranicznego lub maklerowi), który sam ustala warunki i formy dostaw z zagranicznymi odbiorcami. Jest to tzw. eksport pośredni.

Z tej formy sprzedaży korzystają obecnie głównie firmy małe, które dopiero rozpoczynają działalność na rynku międzynarodowym. Kolejnym etapem jest eksport bezpośredni, kiedy firma negocjuje warunki dostaw swoich produktów bezpośrednio z zagranicznymi pośrednikami lub odbiorcą finalnym. W odróżnieniu od eksportu pośredniego firma ma w tym drugim przypadku większą kontrolę nad dystrybucją produktu.

Może wybierać najlepsze, jej zdaniem, kanały dystrybucji i formy promocji. Współdecyduje też o cenie finalnej produktu na rynku danego kraju oraz zakresie usług po sprzedażowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Transport i spedycja międzynarodowa
12 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Dystrybucja towarów w przykładowym przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Analiza marketingowa studia fotografii cyfrowej
17 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Dystrybucja w marketingu (0.2 stron)
2. Systemy dystrybucji (0.2 stron)
3. Promocja międzynarodowa (1 stron)
4. Rodzaje dystrybucji (1 stron)
5. Dystrybucja ekskluzywna (0.8 stron)
6. Dystrybucja selektywna (1.1 stron)
7. Koncepcje 4P 4C 7P (0.4 stron)
8. Norma ISO 9000 (0.3 stron)
9. Joint Venture - w marketingu międzynarodowym (0.3 stron)
10. Funkcje dystrybucji (1.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Dystrybucja międzynarodowa

Dystrybucja międzynarodowa
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 215 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii