Dystrybucja usług agroturystycznych
Gospodarstwa agroturystyczne świadczą usługi bezpośrednio klientom, więc ich kanały marketingowe są proste i bezpośrednie. Wynika to z cech tego rodzaju usług, wyznaczających konieczność osobistego kontaktu usługodawcy z usługobiorcą.
Dominuje tutaj dystrybucja stacjonarna, charakteryzująca się świadczeniem usług w stałym punkcie.
Forma bezpośredniego świadczenia usług (a więc brak pośredników) ogranicza wprawdzie rynki geograficzne dla usługodawców, ale dostarcza określonych korzyści wynikających z personalizacji i kontaktów z klientem.
Do tych korzyści zaliczyć można między innymi:
możliwość lepszej kontroli wykonania usługi,
- możliwość indywidualizacji usługi w wyniku osobistego kontaktu z wypoczywającym,
- uzyskanie bezpośrednich informacji o poziomie i strukturze potrzeb oraz o ocenie usług świadczonych przez gospodarstwo.
Z punktu widzenia klienta usług agroturystycznych najdogodniejsze jest takie zlokalizowanie gospodarstwa, by zminimalizować czas przeznaczony na uzyskanie dostępu do wszelkich atrakcji. Znaczne oddalenie od lasu czy kąpieliska może wprawdzie zmniejszać atrakcyjność miejsca wypoczynku ale może też być źródłem nowych pomysłów np. organizowanie wyjazdów bryczką, zorganizowanie ścieżki rowerowej, przygotowanie specjalnej ścieżki zdrowia itp.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (37 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (54 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (16 stron A4)
8. (3 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (5 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.5 stron)
3. (1.1 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.8 stron)
7. (1 stron)
8. (0.5 stron)
9. (0.2 stron)
10. (1.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Dystrybucja usług agroturystycznych
Dystrybucja usług agroturystycznych
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 142 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|