Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
traktat z Maastricht | kontrakty terminowe | prezentacje z bankowości | wskaźniki finansowe | prace magisterskie z analizy finansowej | prace magisterskie z marketingu | gospodarka magazynowa | dochody JST |

Dystrybucyjne kanały korporacyjne

Korzyści płynące z połączenia dystrybucji towarów z pozostałymi elementami marketingu oraz możliwości racjonalnego ich kształtowania w ramach kompleksowego organizmu gospodarczego staja się główną przesłanką innego typu integracji. Polega ona na przejmowaniu funkcji i czynności tradycyjnie wykonywanych przez inne podmioty działające w sferze obsługi tynku i tworzenia kanałów dystrybucji typu korporacyjnego.

Kanał korporacyjny powstaje wtedy, kiedy kolejne szczeble produkcji i obrotu zostają podporządkowane ekonomicznie i prawnie jednemu kierownictwu. Może to być dokonywane przez uruchamianie własnego aparatu sprzedaży lub przejmowanie tytułu własności podmiotów objętych integracją.

Integracja pionowa typu korporacyjnego może polegać na rozwijaniu przez producenta działalności handlowej lub przez handel – działalności wytwórczej. Można stwierdzić, że – niezależnie od szczegółowej motywacji – dążenie do integracji pionowej i jej wykonywanie wynika z podstawowej przesłanki: korzyści płynących z zespolenia wszystkich elementów marketingu w jednym organizmie decyzyjnym.

Umożliwia to sprawowanie kontroli nad nimi w całym procesie obsługi finalnych odbiorców. Zainteresowanie tworzeniem kanałów korporacyjnych wzrasta wraz z rozszerzaniem możliwości podnoszenia stopnia efektywności gospodarowania w rezultacie podejmowania działalności zintegrowanej. Osiągane w wyniku takiej działalności korzyści wspomagają główną przesłankę tworzenia kanałów korporacyjnych.

Zakres i charakter tych korzyści są bardzo zróżnicowane zależnie od opłacalności podejmowanych działań i przyjmowanych rozwiązań. Przejawia się to m.in. w następujących dziedzinach:
- koordynacji i synchronizacji funkcji oraz czynności podejmowanych i wykorzystywanych w kanale
- standaryzacji środków i procedur działania
- stosowania technologii działania na wielka skalę
- ograniczania ryzyka i niepewności działania

Zalety integracji instrumentów i działań marketingowych przez tworzenie kanałów korporacyjnych wskazują, że może to być w wielu sytuacjach efektywny kierunek działania. Nie oznacza to, że kanały takie nie mają nie korzystnych cech i że nie występują warunki ograniczające powstawanie tych kanałów. Kanały korporacyjne odzwierciedlają przede wszystkim bardzo kapitałochłonny sposób wiązania działalności produkcyjnej i handlowej. Mogą zmniejszyć zdolność dostosowawczą organizmu gospodarczego do warunków działania, prowadzić do znacznego zmonopolizowania rynku, wzrostu kosztów dystrybucji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (⭐przypisy)
26 stron(-y)
Bancassurance - prezentacja
16 stron(-y)
Eurosystem logistyczny
31 stron(-y)
Analiza sytuacji marketingowej (⭐bibliografia)
63 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Eurosystem logistyczny (31 stron A4)
2. Analiza sytuacji marketingowej (63 stron A4)
3. Proces dystrybucji (15 stron A4)
4. Biznes plan - nadruki sublimacyjne (prezentacja) (22 stron A4)
5. Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach (19 stron A4)
6. Promocja - referat (14 stron A4)
7. Franchising a kanały dystrybucji (23 stron A4)
8. Bankowość elektroniczna (12 stron A4)
9. Test z marketingu (8 stron A4)
10. Marketing przemysłowy - opracowanie (26 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Kanały w procesie dystrybucji (0.3 stron)
2. Strategia marketingowa 4P wg McCarthyego (0.2 stron)
3. Istota kanałów dystrybucji (0.6 stron)
4. Charakterystyka kanałów dystrybucji (1.3 stron)
5. Kanały dystrybucji (1.1 stron)
6. Identyfikacja grup strategicznych (0.4 stron)
7. Marka cudza (0.3 stron)
8. Marki własne pod koniec lat 90 (0.3 stron)
9. Pośredni kanał dystrybucji (0.5 stron)
10. Czym jest ryzyko (1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Dystrybucyjne kanały korporacyjne

Dystrybucyjne kanały korporacyjne
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 52 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii