Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
spedycja | wprowadzenie nowego produktu na rynek | zarządzanie marketingowe | podstawy analizy finansowej | makroekonomia | podstawy statystyki | efektywna obsługa konsumenta | zadania transportowe |

Efekt snobizmu

Efekt snobizmu (efekt snoba) polega na tym, że niektóre gospodarstwa domowe mniej cenią te dobra, które konsumują inni, a zatem nabywają ich mniej lub w ogóle ich nie kupują.

Jest zjawiskiem komplementarnym do efektu Veblena (to tzw. efekt prestiżowy), który polega na tym, że niektóre gospodarstwa domowe nabywają tym większe ilości danego dobra, im jest ono droższe. Korzyść konsumpcyjna polega wówczas na demonstrowaniu swoich możliwości konsumpcyjnych (finansowych).

Jednocześnie efekt snobizmu jest zjawiskiem odwrotnym do tzw. efektu owczego pędu, który polega na tym, że pewne gospodarstwa domowe tym wyżej cenią pewne dobra i tym więcej ich nabywają, im bardziej je cenią i więcej ich nabywają inne gospodarstwa domowe (np. moda).

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Omówienie podstawowych zagadnień z mikroekonomii
20 stron(-y)
Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami
11 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Rynek i mechanizm rynkowy - definicje wykresy i testy
29 stron(-y)
Definicje z mikroekonomii
12 stron(-y)
Ściąga z mikroekonomii - definicje wykresy i wzory
4 stron(-y)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze - wykłady
32 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Efekt owczego pędu (1 stron)
2. Co wpływa na popyt (0.1 stron)
3. Efekt Veblena (0.9 stron)
4. Determinanty popytu (0.3 stron)
5. Elastyczność cenowa popytu (0.3 stron)
6. Paradoks Giffena (0.8 stron)
7. Efekt demonstracji marki (0.2 stron)
8. Zasady racjonalnego działania (0.3 stron)
9. Efekt wypychania (0.2 stron)
10. Efekt Veblena (Efekt snoba) (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Efekt snobizmu

Efekt snobizmu
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 230 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii