Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
TQM | Customer Care | prywatyzacja kapitałowa | analiza płynności finansowej | biznesplan | rachunek kosztów zmiennych | sezonowość | współczynnik zmienności |

Efekt widowni

Efekt widowni to zjawisko społeczno-psychologiczne, które opisuje wpływ, jaki obecność innych ludzi może mieć na zachowanie się jednostki. Jest to jedno z najbardziej znanych i badanych zjawisk w dziedzinie psychologii społecznej.

W sytuacjach, w których jednostka jest obserwowana przez innych ludzi, zwykle zwiększa się jej poziom stresu i presji społecznej. Mogą pojawić się trudności w podejmowaniu decyzji i podejmowaniu działań, a także obniżenie efektywności w wykonywaniu zadań. Efekt widowni może mieć negatywny wpływ na osoby, które boją się krytyki lub oceny ze strony innych.

Jednym z przykładów Efektu Widowni jest sytuacja, w której ktoś ma wystąpić publicznie np. na scenie, w telewizji, na spotkaniu biznesowym lub na egzaminie. W takiej sytuacji obecność publiczności może wpłynąć na poziom stresu i presji, co może negatywnie wpłynąć na wynik występu.

Jednocześnie jednak efekt widowni może działać również pozytywnie. W sytuacjach, w których jednostka jest obserwowana przez innych ludzi może to zwiększyć poczucie odpowiedzialności i zmotywować do lepszego wykonania zadania. Osoby, które nie boją się oceny innych i nie są zbyt zależne od opinii innych, mogą czuć się lepiej w takich sytuacjach, co może zwiększyć ich efektywność.

Efekt widowni to zjawisko, które opisuje wpływ, jaki obecność innych ludzi może mieć na zachowanie się jednostki. Może to prowadzić do negatywnych skutków, takich jak zwiększenie stresu i presji społecznej, ale również do pozytywnych, takich jak zwiększenie poczucia odpowiedzialności i zmotywowanie do lepszego wykonania zadania. Właściwe zrozumienie tego zjawiska jest ważne dla skutecznej pracy z ludźmi i zwiększenia efektywności ich działań.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Mikroekonomia - zadania z rozwiązaniami
11 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Omówienie podstawowych zagadnień z mikroekonomii
20 stron(-y)
Rynek i mechanizm rynkowy - definicje wykresy i testy
29 stron(-y)
Definicje z mikroekonomii
12 stron(-y)
Ściąga z mikroekonomii - definicje wykresy i wzory
4 stron(-y)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze - wykłady
32 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Efekt demonstracji marki (0.2 stron)
2. Efekt snobizmu (0.4 stron)
3. Efekt owczego pędu (1 stron)
4. Determinanty popytu (0.3 stron)
5. Zasady racjonalnego działania (0.3 stron)
6. Co wpływa na popyt (0.1 stron)
7. Efekt wypychania (0.2 stron)
8. Facylitacja społeczna (1.7 stron)
9. Efekt Veblena (0.9 stron)
10. Efekt Veblena (Efekt snoba) (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Psychologia » Efekt widowni

Efekt widowni
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 24 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii