Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria potrzeb | koncepcja 4P | cele marketingowe | fazy cyklu koniunkturalnego | manipulacja | reengineering | marketing sportowy | komunikacja w organizacji |

Efektywność i ocena szkoleń pracowników


Końcową fazą cyklu kształcenia i rozwoju kadr jest ocena i kontrola zrealizowanego programu szkolenia. Efektywność działań szkoleniowych określa się w oparciu o badanie opinii szkolonych np. na podstawie kwestionariusza ocen.

Ocenia poddaje się m.in.: ogólną ocenę poziomu reprezentowanego przez wykładowców, wykorzystywane materiały dydaktyczne, praktyczna przydatność zdobytej na szkoleniu wiedzy, zgodność faktycznego przebiegu kursu z przedstawionym wcześniej programem i oczekiwaniami itd.

Dodatkowo przeprowadza się wśród pracowników ankiety lub wywiady na temat przydatności szkolenia, a wyniki rozmów i zebranych informacji konfrontuje się z opiniami bezpośrednich przełożonych, a także po pewnym czasie z organizacyjnymi dokumentami takimi jak np. listy płac, zakresy czynności, indywidualne plany usprawnień, itp.  

Zlecający szkolenia na zewnątrz często korzystają z opinii szkolących. Wówczas ich opinia opiera się o przeprowadzane wśród szkolonych testy lub też inne formy sprawdzenia zdobytej na szkoleniu wiedzy. Zanim jednak to nastąpi, zleceniodawca powinien wraz ze szkolącym określić zakres i przedział pytań, a także powinien on zwrócić uwagę na jakie aspekty programu szkolenia należy, z punktu widzenia korzyści organizacji, położyć szczególny nacisk.

Aby jednak ekonomicznie ocenić efektywność przeprowadzonego szkolenia należałoby przekalkulować poziom opłacalności wydatków na kształcenie. Istnieją różne metody określania kalkulacji opłacalności szkoleń. Do najpopularniejszych należą: metoda break-even-point analysis oraz  metoda jakościowa zwana cost-benefit analysis.      

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Szkolenia pracowników - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Polityka personalna i jej funkcje - opracowanie
10 stron(-y)
Ocena pracowników - jako podsystem zarządzania kadrami (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Doskonalenie kadr - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Ocena pracowników (⭐bibliografia ⭐przypisy)
15 stron(-y)
Wykłady z zarządzania kadrami - teoria
27 stron(-y)
Rachunek inwestycyjny
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Efektywność i ocena szkoleń pracowników

Efektywność i ocena szkoleń pracowników
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 213 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować