Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing w handlu | marketing międzynarodowy | metoda fmea | dwuczynnikowa teoria motywacji | strategia reklamy | negocjacje | koszty produkcji | outsourcing |

Elementy logistycznej obsługi klienta

1. Czas w logistyce to przede wszystkim czas cyklu zamówienia danej pozycji, obejmujących odstęp czasowy między zamówieniem tej pozycji i jej dotarciem do klienta.

2. Niezawodność oznacza:
• Stały lub zgodny z oczekiwaniami czas cyklu dostawy
• Bezpieczeństwo dostawy i prawidłowość wykonania
• pozwala efektywnie planować np. właściwy poziom zapasów
• Klienci mogą zaakceptować dłuższe czasy cyklu dostawy, jeśli będą o tym wiedzieć zawczasu i będą do nich mogli dostosować np. swe działania produkcyjne,
• Niespodziewane opóźnienia mogą spowodować kosztowne przestoje linii produkcyjnej, zaś dostawy zbyt wczesne mogą być przyczyną problemów w systemie utrzymania zapasów

3. Komunikowanie się jest dwustronnym dialogiem między kupującym i sprzedającym, który pozwala kontrolować proces realizacji zamówienia. Każda ze stron może próbować rozwiązywać pojawiające się problemy, jeśli będzie ich w miarę wcześnie świadoma.

4. Wygoda - Klienci mają różne wymagania względem poziomu obsługi, więc system obsługi klienta powinien być elastyczny, aby mógł się dostosować do ich potrzeb.

5. Częstotliwość dostaw oznacza liczbę dostaw w określonym czasie (w ciągu dnia, tygodnia, dekady, miesiąca itp.) w zależności od dostarczanego asortymentu jak również rodzaju dystrybucji. Odgrywa ona zasadniczą rolę w całym łańcuchu dostaw, a w szczególności w bezpośrednich dostawach na rynek.

Wyższa częstotliwość bezpośrednich dostaw, przede wszystkim produktów łatwo się psujących na uniknięcie nadmiernych zapasów, a co za tym idzie ograniczenie kosztów utrzymania tych zapasów, oraz kosztów zamawiania, magazynowania i transportu.

6. Kompletność i dokładność dostaw oznacza realizację zamówienia na podstawie kompletnej specyfikacji zamówionych produktów pod względem asortymentowym wraz z zachowaniem ich terminowości.

7. Korzystne elementy przyjmowania zamówień oznaczają uzyskanie niezbędnych informacji w celu realizacji zamówienia (np. obsługa odpowiedzi na oferty, przyjęcie zgłoszenia zamówienia od klienta, kontrola formalna zgłoszonego zamówienia, sprawdzenie możliwości realizacji zamówienia, potwierdzenie przyjęcia zamówienia.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Dystrybucja towarów w przykładowym przedsiębiorstwie (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Podstawy logistyki - ponad 70 zagadnień z odpowiedziami
14 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Elementy logistycznej obsługi klienta

Elementy logistycznej obsługi klienta
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 48 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii