Elementy logistycznej obsługi klienta
1. Czas w logistyce to przede wszystkim czas cyklu zamówienia danej pozycji, obejmujących odstęp czasowy między zamówieniem tej pozycji i jej dotarciem do klienta.
2. Niezawodność oznacza:
• Stały lub zgodny z oczekiwaniami czas cyklu dostawy
• Bezpieczeństwo dostawy i prawidłowość wykonania
• pozwala efektywnie planować np. właściwy poziom zapasów
• Klienci mogą zaakceptować dłuższe czasy cyklu dostawy, jeśli będą o tym wiedzieć zawczasu i będą do nich mogli dostosować np. swe działania produkcyjne,
• Niespodziewane opóźnienia mogą spowodować kosztowne przestoje linii produkcyjnej, zaś dostawy zbyt wczesne mogą być przyczyną problemów w systemie utrzymania zapasów
3. Komunikowanie się jest dwustronnym dialogiem między kupującym i sprzedającym, który pozwala kontrolować proces realizacji zamówienia. Każda ze stron może próbować rozwiązywać pojawiające się problemy, jeśli będzie ich w miarę wcześnie świadoma.
4. Wygoda - Klienci mają różne wymagania względem poziomu obsługi, więc system obsługi klienta powinien być elastyczny, aby mógł się dostosować do ich potrzeb.
5. Częstotliwość dostaw oznacza liczbę dostaw w określonym czasie (w ciągu dnia, tygodnia, dekady, miesiąca itp.) w zależności od dostarczanego asortymentu jak również rodzaju dystrybucji. Odgrywa ona zasadniczą rolę w całym łańcuchu dostaw, a w szczególności w bezpośrednich dostawach na rynek.
Wyższa częstotliwość bezpośrednich dostaw, przede wszystkim produktów łatwo się psujących na uniknięcie nadmiernych zapasów, a co za tym idzie ograniczenie kosztów utrzymania tych zapasów, oraz kosztów zamawiania, magazynowania i transportu.
6. Kompletność i dokładność dostaw oznacza realizację zamówienia na podstawie kompletnej specyfikacji zamówionych produktów pod względem asortymentowym wraz z zachowaniem ich terminowości.
7. Korzystne elementy przyjmowania zamówień oznaczają uzyskanie niezbędnych informacji w celu realizacji zamówienia (np. obsługa odpowiedzi na oferty, przyjęcie zgłoszenia zamówienia od klienta, kontrola formalna zgłoszonego zamówienia, sprawdzenie możliwości realizacji zamówienia, potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (8 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (13 stron A4)
9. (7 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.5 stron)
3. (1.4 stron)
4. (1 stron)
5. (0.3 stron)
6. (1.5 stron)
7. (0.5 stron)
8. (1.3 stron)
9. (1.1 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Elementy logistycznej obsługi klienta
Elementy logistycznej obsługi klienta
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 48 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|