Elementy marketingu-mix
To:
Produkt – to suma, zbiór korzyści, użyteczności i przyjemności, które konsument chce nabyć, aby zaspokoić swoje potrzeby, przyjemności. Produkt w ujęciu marketingowym to nie tylko rzeczy, rośliny oraz zwierzęta, ale i usługa, idea, polisa ubezpieczeniowa, wczasy, lot samolotem, wynalazek, odkrycie naukowe, polityk w kampanii wyborczej itp.
Dystrybucja – zbiór działań i decyzji związanych z udostępnieniem wytworzonego produktu w miejscu i czasie odpowiadającym użytkownikom, konsumentom/nabywcom, w tym m.in. transport, magazynowanie, zawieranie umów, informacje marketingowe itp. Typy dystrybucji: intensywna, selektywna, wyłączna (ekskluzywna).
Cena – ilość pieniędzy jaką nabywca godzi się zapłacić za dany produkt, usługę, by zaspokoić swoje potrzeby, upodobania, zachcianki (podaż – cena – popyt).
Promocja – to komunikacja marketingowa, to informowanie, przekonywanie oraz skłanianie i zachęcanie nabywców do kupna. Promocja to kreowanie popytu. Nie wystarczy coś wytworzyć, ale produkt trzeba jeszcze nazwać, opowiedzieć o jego niezwykłych cechach, zachęcić nabywców chwytliwym hasłem.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (15 stron A4)
2. (58 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (40 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.7 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.7 stron)
5. (0.9 stron)
6. (0.2 stron)
7. (1.1 stron)
8. (1.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Elementy marketingu-mix
Elementy marketingu-mix
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 204 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|