Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
statystyka matematyczna | ocena ryzyka | korporacje transnarodowe | controlling operacyjny | psychologia ekonomiczna | marketing przemysłowy | efektywna obsługa konsumenta | transakcje terminowe |

Elementy marketingu-mix

To:

Zobacz: Test z marketingu (Strony A4: 6)

Produkt – to suma, zbiór korzyści, użyteczności i przyjemności, które konsument chce nabyć, aby zaspokoić swoje potrzeby, przyjemności. Produkt w ujęciu marketingowym to nie tylko rzeczy, rośliny oraz zwierzęta, ale i usługa, idea, polisa ubezpieczeniowa, wczasy, lot samolotem, wynalazek, odkrycie naukowe, polityk w kampanii wyborczej itp.

Zobacz: Marketing i jego elementy (Strony A4: 14)

Dystrybucja – zbiór działań i decyzji związanych z udostępnieniem wytworzonego produktu w miejscu i czasie odpowiadającym użytkownikom, konsumentom/nabywcom, w tym m.in. transport, magazynowanie, zawieranie umów, informacje marketingowe itp. Typy dystrybucji: intensywna, selektywna, wyłączna (ekskluzywna).

Zobacz: Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu (Strony A4: 6)

Cena – ilość pieniędzy jaką nabywca godzi się zapłacić za dany produkt, usługę, by zaspokoić swoje potrzeby, upodobania, zachcianki (podaż – cena – popyt).

Zobacz: Podstawy marketingu - wykłady (Strony A4: 22)

Promocja – to komunikacja marketingowa, to informowanie, przekonywanie oraz skłanianie i zachęcanie nabywców do kupna. Promocja to kreowanie popytu. Nie wystarczy coś wytworzyć, ale produkt trzeba jeszcze nazwać, opowiedzieć o jego niezwykłych cechach, zachęcić nabywców chwytliwym hasłem.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Marketing polityczny w Polsce - praca licencjacka (Strony A4: 90) 📚 📝


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Elementy marketingu-mix

Elementy marketingu-mix
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 227 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025