Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
merkantylizm | przedsiębiorczość | prezentacje z bankowości | organizacja fraktalna | motywatory | historia myśli ekonomicznej | badania w psychologii | podstawy logistyki |

Elementy zarządzania strategicznego

Podstawowe elementy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie to przede wszystkim:  
1. misja tego przedsiębiorstwa – czyli misja, która określa po co i dlaczego dane przedsiębiorstwo istnieje i funkcjonuje na rynku
2. jego wizja strategiczna – wskazuje sytuacje (miejsce) w jakiej przedsiębiorstwo chciałoby i może znaleźć się w przyszłości  
3. cele i zadania przedsiębiorstwa – czyli to co przedsiębiorstwo chce osiągnąć w przyszłości oraz to co musi zostać zrobione, aby osiągnąć zamierzone cele

Strategia działania przedsiębiorstwa to długookresowy (strategiczny) plan działania, zawierający najważniejsze dla przedsiębiorstwa cele i zadania, kierunki jego działania oraz prognozę alokacji środków niezbędnych do realizacji założonych przez przedsiębiorstwo celów.

Wizja strategiczna przedsiębiorstwa to całościowy pogląd na oczekiwane skutki zamierzonych celów strategicznych przedsiębiorstwa. Jest to inspirująca koncepcja przyszłości przedsiębiorstwa, jego potencjału i możliwości czyli innymi słowy jest to wyobrażenie pożądanej przyszłości przedsiębiorstwa.

Wizja jest pojęciem, które opisuje stan podmiotu (w tym przypadku przedsiębiorstwa), we względnie odległej przyszłości, który mógłby on uzyskać w najbardziej korzystnych dla siebie warunkach rozwoju (w pewnym idealnym stanie czyli przy założeniu realizacji wszystkich zamierzonych celów przedsiębiorstwa).

Cechy strategii:
- dotyczy dłuższego (bo strategicznego) okresu czasu, często ok. 5 lat
- bierze pod uwagę zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki działalności przedsiębiorstwa (przychody i koszty, szanse i zagrożenia)
- skupia się na planowanych celach, najczęściej wg kolejności realizacji działań
- ważne jest nakreślenie układu decyzji
- jest wszechobecna w procesie podejmowania decyzji

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Test z zarządzania strategicznego
5 stron(-y)
Controlling w zarządzaniu - prezentacja (⭐przypisy)
35 stron(-y)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Rola i znaczenie ryzyka strategicznego
13 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Elementy zarządzania strategicznego

Elementy zarządzania strategicznego
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 161 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii