Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
majątek przedsiębiorstwa | zarządzanie zapasami | podstawy makroekonomii | zarządzanie jakością | komunikacja w przedsiębiorstwie | neurolingwistyka | bankowość internetowa | operacje bankowe |

Etapy badań marketingowych

Wyróżnić możemy następujące etapy badań marketingowych:

Identyfikacja i określanie problemu będącego przedmiotem badania
Podstawowym celem identyfikacji i określania problemu jest jego dokładne sformułowanie. Problem musi być należycie skonkretyzowany, aby zapewnić poprawność rozstrzygnięć, których należy dokonać w kolejnych etapach. Podstawowe znaczenie dla identyfikacji problemu ma zgromadzenie informacji dotyczących działalności rynkowej przedsiębiorstwa (sprzedaż, koszty, zysk) oraz opinii, sugestii, przypuszczeń bezpośrednio związanych z rozpatrywanym problemem.

Formułowanie hipotez badawczych
Hipotezy badawcze są pewnymi przypuszczeniami, występującymi złożeniami, które z określonym prawdopodobieństwem wyjaśniają analizowany problem. Hipotezy wymagają sprawdzenia, ale ich sformułowanie jest konieczne do wytypowania adekwatnych metod sprawdzania.

Wybór metod i technik gromadzenia informacji
Wybór nieadekwatnych do problemu metod badawczych prowadzi do uzyskania mało wiarygodnych informacji, w konsekwencji zaś – do wycinkowych bądź zupełnie błędnych konkluzji. Wykorzystanie każdej z metod badawczych pociąga za sobą ponoszenie mniejszych lub większych nakładów finansowych. Zgromadzone w toku badań informacje muszą być przetworzone. Przetwarzanie informacji może się odbywać przy wykorzystaniu prostych środków (tablice zbiorcze, kalkulator) lub też za pomocą elektronicznej techniki obliczeniowej. Niezależnie od wyboru techniki, zebrane informacje muszą w sposób jasny zaprezentowane, pogrupowane i zsumowane. W rezultacie przetworzenia otrzymujemy zbiór informacji wynikowych, które podlegają opracowaniu statystycznemu.

Analiza i interpretacja rezultatów badań
Informacje, które zostały opracowane statystycznie, tworzą podstawowy zbiór wyników badania. Aby wyniki stały się użyteczne dla rozwiązania rozpatrywanego problemu, powinny zostać zinterpretowane. Interpretacja wyników badania to wyjaśnienie wyników. W jej toku wykorzystuje się różne metody postępowania: dedukcja, indukcja, analogia, analiza, synteza, eksperyment.

Opracowanie raportu z badań
W raporcie gromadzi się w sposób uporządkowany informacje, analizy i końcowe rezultaty przeprowadzonych badań.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketingowy system informacji - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Metody prezentacji i oceny badania marketingowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Badania marketingowe jako system informacji o rynku (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test)
11 stron(-y)
Ankieta
11 stron(-y)
Analiza koniunktury i badanie rynku
10 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test) (11 stron A4)
2. Ankieta (11 stron A4)
3. Analiza koniunktury i badanie rynku (10 stron A4)
4. Badania marketingowe w Internecie (20 stron A4)
5. Badania rynkowe i marketingowe - opracowanie (34 stron A4)
6. Badania ankietowe - referat (10 stron A4)
7. Podstawy marketingu (22 stron A4)
8. Badania marketingowe - teoria (21 stron A4)
9. Badania marketingowe dotyczące zainteresowań muzycznych (28 stron A4)
10. Metody badań w psychologii (9 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Formy badań marketingowych (0.3 stron)
2. Etapy badania rynku (0.1 stron)
3. Funkcje badań marketingowych (1.4 stron)
4. Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek (1.2 stron)
5. Etapy kontroli marketingowej (0.8 stron)
6. System informacji marketingowych (0.4 stron)
7. Badania marketingowe (0.1 stron)
8. Istota marketingu (1 stron)
9. Etapy produkcji (0.9 stron)
10. Wdrażanie lean management (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Etapy badań marketingowych

Etapy badań marketingowych
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 207 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii