Etapy kontroli marketingowej
Etapy kontroli marketingowej to proces monitorowania i analizowania wyników działań marketingowych w celu zapewnienia ich zgodności z planowanymi celami i korekty działań w razie potrzeby.
Poniżej sześć etapów kontroli marketingowej:
- Ustalenie pożądanych wartości wskaźników marketingowych - na tym etapie określa się pożądane wartości wskaźników, takich jak udział w rynku, wielkość sprzedaży, marża brutto itp., które mają zostać osiągnięte w określonym okresie czasu.
- Określenie przedziałów dopuszczalnych odchyleń od wartości zaplanowanych - na tym etapie określa się dopuszczalne przedziały odchyleń od wartości zaplanowanych, aby mieć wyznaczony margines błędu, w którym wyniki będą uznane za satysfakcjonujące.
- Pomiar rzeczywistych wartości wskaźników - na tym etapie dokonuje się pomiaru rzeczywistych wartości wskaźników marketingowych, aby ocenić czy cele zostały osiągnięte.
- Porównanie rzeczywistych wartości wskaźników z zaplanowanymi oraz obliczenie odchyleń - na tym etapie porównuje się wyniki rzeczywiste z zaplanowanymi wartościami i oblicza się odchylenia.
- Ustalenie przyczyn odchyleń od planu - na tym etapie analizuje się przyczyny odchyleń od planu i poszukuje sposobów na ich poprawienie.
- Podjęcie działań korygujących - na tym etapie podejmuje się działania korygujące, aby zapobiec dalszym odchyleniom od planu i osiągnąć zamierzone cele.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (26 stron A4)
3. (9 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (12 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.8 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.9 stron)
5. (1.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.8 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Etapy kontroli marketingowej
Etapy kontroli marketingowej
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 155 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|