Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
teoria potrzeb | organizacja fraktalna | majątek obrotowy | analiza fundamentalna | analiza konkurencyjności | współczynnik zmienności | coaching | strategie marketingowe |

Etapy planowania strategicznego

Planowanie strategiczne to proces określania celów organizacji oraz wybierania działań, które pozwolą na osiągnięcie tych celów.

Proces ten składa się z 9 etapów:

1. Formułowanie celów organizacji

W tym etapie określa się, czego organizacja chce osiągnąć w określonym czasie, np. w ciągu 5 lub 10 lat. Cele organizacji powinny być jasne, konkretnie sformułowane i mierzalne, aby można było łatwo ocenić, czy zostały osiągnięte.

2. Ocena obecnej sytuacji

W tym etapie analizuje się jej dotychczasowe osiągnięcia, zasoby, jakimi dysponuje, jej mocne i słabe strony oraz możliwości i zagrożenia, które stoją przed nią w kontekście rynku i otoczenia.

3. Analiza otoczenia

W tym etapie dokonuje się analizy rynku, konkurencji, trendów, zmian prawnych i innych czynników zewnętrznych, które mogą wpłynąć na działalność organizacji.

4. Analiza (badanie) zasobów

W tym etapie analizuje się zasoby finansowe, ludzkie, technologiczne i inne, jakimi dysponuje organizacja. Analiza ta pozwala na określenie, jakie zasoby są potrzebne do realizacji celów organizacji.

5. Rozpoznawanie strategicznych okazji i zagrożeń

Na podstawie analizy otoczenia i analizy zasobów organizacji, określa się, jakie możliwości i zagrożenia stoją przed organizacją oraz jakie są ich konsekwencje.

6. Określanie niezbędnych zmian obecnej strategii

Na podstawie analizy sytuacji i rozpoznania okazji i zagrożeń, określa się, jakie zmiany w strategii organizacji są niezbędne, aby osiągnąć wyznaczone cele.

7. Wybranie odpowiednich wariantów strategii

Na podstawie analizy i określenia potrzebnych zmian w strategii organizacji, wybiera się warianty strategii, które pozwolą na osiągnięcie wyznaczonych celów.

8. Wdrażanie strategii

Na tym etapie organizacja rozpoczyna realizację działań zgodnie z wybraną strategią. Wdrożenie strategii wymaga przygotowania planu działań oraz zasobów, które będą potrzebne do realizacji celów organizacji.

9. Kontrolowanie procesów wdrożenia

W tym etapie dokonuje się oceny, czy proces wdrożenia strategii przebiega zgodnie z założeniami, czy wdrażane działania przynoszą pożądane efekty oraz czy realizowane cele są osiągane. W przypadku konieczności dokonuje się korekt działań lub modyfikacji strategii.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Funkcje zarządzania - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Plan marketingowy jako narzędzie sterowania przedsiębiorstwem (⭐przypisy)
16 stron(-y)
Test z zarządzania strategicznego
5 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Podstawy zarządzania strategicznego
32 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Etapy planowania strategicznego

Etapy planowania strategicznego
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 170 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii