Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza XYZ | prezentacje z zarządzania | strategie marketingowe | analiza wrażliwości | marka globalna | delegowanie uprawnień | ankieta | fucje i przejęcia |

Ewolucyjno-rynkowa koncepcja strategii

Z metodologicznego punktu widzenia ewolucyjno-rynkowy model strategii jest zdecydowanym krokiem od programowania strategicznego w kierunku zarządzania strategicznego, a jego istotę można scharakteryzować następująco:
- sukcesu strategicznego nie pojmuje się wyłącznie jako realizację wyznaczonego celu, ale jako osiągnięcie odpowiednio zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej na rynku.
- kierunki strategicznego rozwoju zostają wyznaczone w oparciu o konfrontację zidentyfikowanych szans i zagrożeń tkwiących w otoczeniu oraz analizy słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa.
- ustalanie słabych i mocnych stron implikuje zróżnicowanie różnych obszarów przedsiębiorstwa z punktu widzenia ich roli w kształtowaniu strategicznego potencjału sukcesu. Obszary te różnicuje się na podstawie związków produktowo-rynkowych , które są podstawą  wyodrębniania wspominanych już strategicznych jednostek biznesu (domen).
- opracowywanie strategii konkurowania na poziomie domen zrywa z traktowaniem przedsiębiorstwa jako monolitu, którego rozwój był odpowiednio strukturyzowany w założonym horyzoncie czasu. Umożliwia to przedsiębiorstwu działania na wielu 'polach' równocześnie, co zwiększa jego elastyczność i adaptacyjność.

Przedsiębiorstwo stosujące ewolucyjno-rynkowy model strategii przypomina swego rodzaju federację strategicznych jednostek biznesu (domen). Istotnie zmienia to metodykę procesu formułowania strategii.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Konkurencja rynkowa - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Zagadnienia zarządzania strategicznego
14 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Cechy społeczeństwa rynkowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Analiza rynku - zagadnienia
6 stron(-y)
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Ewolucyjno-rynkowa koncepcja strategii

Ewolucyjno-rynkowa koncepcja strategii
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii